۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
صادرات برخی از محصولات فولادی افزایش و واردات آن کاهش یافت
بر اساس گزارش انجمن فولاد کشور؛

صادرات برخی از محصولات فولادی افزایش و واردات آن کاهش یافت

انجمن تولید کنندگان فولاد اعلام کرد در ۴ ماه نخست امسال صادرات ورق گرم به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹۳ درصد افزایش یافت.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس این گزارش در ۴ ماهه نخست امسال در مجموع ۱۳۵ هزار تن ورق گرم صادر شد در حالی که سال گذشته در این مدت حدود ۴۶ هزار تن ورق گرم صادر شده بود.

در مدت یاد شده ۴۸ هزار تن ورق گرم وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سال ۱۱۶ هزار تن بود ۵۹ درصد کاهش یافته است.

در ۴ ماه نخست امسال در مجموع ۸۴۱ هزار تن اسلب فولادی به بازارهای هدف صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۲۲ هزار تن بود بیش از ۱۶۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

صادرات مقاطع تخت فولادی ۱۲۰ درصد افزایش یافت
همچنین در مدت یاد شده کل صادرات مقاطع تخت فولادی به ۱۷۸ هزار تن رسید که نسبت به سال گذشته که ۸۰ هزار تن بود بیش از ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در چهار ماهه نخست امسال در مجموع ۸۷۳ هزار تن میلگرد به بازارهای صادراتی صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته که  ۴۰۷ هزار تن بود معادل ۱۱۴ درصد رشد داشت.

در این مدت یاد شده صادرات کل محصولات فولادی کشور به بازارهای هدف به ۱۱۶۳ هزار تن رسید که در مقایسه با سال قبل از آن که ۵۷۱ هزار تن بود بیش از ۱۰۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ۴ ماهه نخست امسال در مجموع صادرات کل مقاطع تحویل فولادی کشور به ۹۸۵ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش داشت.

صادرات ورق پوششدار ۸۶ درصد رشد داشت
در این مدت ۴۱ هزار تن ورق پوشش دار به بازارهای خارجی صادر شده است که در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته که ۲۲ هزار تومان بود افزایش ۸۶ درصدی داشته است.

مجموع صادرات فولاد میانی در ۴ ماهه نخست امسال به ۲۵۲۸ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۶۵ هزار تن بود بیش از ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

در این مدت یاد شده صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی نیز به ۶۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد در ۴ ماه نخست امسال میزان صادرات تیرآهن به بازارهای هدف خارجی به ۴۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۸ هزار تن بود بیش از ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

در این مدت در مجموع میزان صادرات بیلت و فوم فولاد به ۱۶۸۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۱۳۴۳ هزار تن بود بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۸۳ درصدی صادرات ورق سرد 
در این مدت صادرات ورق سرد که ۲ هزار تن بود، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۲ هزار تن بود بیش از ۸۳ درصد کاهش یافته است.

در ۴ ماه نخست امسال مجموع صادرات آهن اسفنجی کشور به ۴۱۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۲ هزار تن بود رشد ۵۶۹ درصدی نشان می‌دهد.

کاهش واردات برخی از محصولات فولادی در ۴ ماهه امسال
واردات محصولات فولادی در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۰ در این مدت واردات نبشی و ناودانی که ۱۱ هزار تن بود ک نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

همچنین در ۴ ماه نخست امسال در مجموع ۴۸ هزار تن ورق گرم وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شد که ۱۱۶ هزار تومان بود حدود ۵۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ۴ ماه امسال در مجموع واردات بیلت و بلوم فولادی کاهش یافت و واردات کل محصولات فولادی که ۳۶۸ هزار تن بود نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷۹ هزار تن بود حدود ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در مدت یاد شده در مجموع واردات کل مقاطع تخت فولادی به ۲۴۴ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۷ هزار تومان بود بیش از ۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۰۰ درصدی واردات تیر آهن
در گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد آمده است که در این مدت واردات تیرآهن ۴ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار تن بود کاهش ۱۰۰ درصدی داشته است.

همچنین در ۴ ماهه امسال میزان واردات میلگرد به کشور به ۹ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته که ۱۲ هزار تن بود بیش از ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

واردات ورق سرد به کشور ۶۸ درصد کاهش یافت
در این مدت واردات ورق سرد به کشور به ۱۲۱ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۲ هزار تن بود بیش از ۶۸ درصد کاهش یافته است.

آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان می‌دهد در ۴ ماهه نخست امسال واردات ورق پوششدار به ۷۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۶۹ هزار تن بود بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha