۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی کشور تقویت می شوند
معاون پژوهش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی کشور تقویت می شوند

زنجان- معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی کشور تاکید کرد و گفت: مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید هدفمند شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین جعفری صبح چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی زنجان در محل سالن جهاد کشاورزی زنجان گفت: یافته های تحقیقاتی و انتقال دانش باید به عرصه کشاورزی نفوذ کند و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند این انتقال را تقویت کنند.

وی به اهمیت چشم انداز سند امنیت غذایی اشاره کرد و بیان داشت: در این سند که با همکاری و مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، محققان و صاحبنظران تنظیم شده،‌ بهره وری از سایر منابع پایه از جمله کاهش مصرف آب در تولیدات کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیبا بیان اینکه امنیت غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد،گفت: ارتقای بهره وری و انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و برنامه ریزی لازم در این زمینه از سوی متولیان و بهره برداران انجام شود.

جعفری با بیان اینکه تقویت شرکت های دانش بنیان ضروری است،تاکید کرد: مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت و هدفمند شود تا خلق ثروت از دانش صورت گیرد.

وی افزود: از ماموریت‌های مهم حوزه تحقیقات کشاورزی موضوع دانش بنیان کردن و ارتقای بهره وری در این بخش است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: ماموریت اصلی همکاران ما در مراکز تحقیقاتی باید حل مشکلات اساسی حوزه کشاورزی استان باشد و با همراهی و تقویت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی کمک کنند.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha