۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک:

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک با اشاره به انعقاد سه جانبه میان این سازمان، وزارت علوم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری، گفت: بر این اساس استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود.

به گزارش بازار، سید حسن غضنفری در اولین رویداد تبادل فناوری در صنعت پزشکی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، گفت: این سازمان ۸۴ شهرک صنعتی و فناوری در کشور ایجاد کرده است؛ ایجاد ۶ شهرک فناوری و ۴۰ مرکز خدمات فناوری از دیگر اقدامات ما است که در آن حدود ۹۰۰ واحد فناور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از این ۹۰۰ واحد فناور، ۷۰۰ واحد آن فعال شده است، اظهار کرد: اینها زیرساخت‌های ما در سازمان شهرک‌های صنعتی است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: برای توانمندسازی شرکت‌ها چندین برنامه را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آنها کمک به توسعه بازار است و در این قالب کمک می‌کنیم شرکت‌هایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند با شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی، محصولات خود را عرضه کنند و یکی از نمونه‌های آن نمایشگاه ایران هلث است.

وی رفع نیازمندی‌های فناورانه را از دیگر اقدامات دانست و یادآور شد: نیازهای فناورانه، احصاء و در سامانه سازمان بارگذاری می‌شود و از سوی دیگر شرکت‌هایی که توانمندی رفع این نیازها را داشته باشند، اعلام آمادگی می‌ کنند و ما نیز شرایطی را فراهم می‌کنیم تا میان این دو طرف جلسات مذاکره برگزار شود.

غضنفری با بیان اینکه از سال ۹۲ موضوع فن بازار پیگیری شد، خاطرنشان کرد: امروزه بیش از ۱۵۰ جلسه مشاوره در حوزه فن بازار برگزار شده است.

به گفته وی تاکنون ۲۵۰۰ نیاز فناورانه به ثبت رسیده و ۶۶۰ نیاز نیز از سوی فناوران مرتفع شده است. در حوزه پزشکی نیز در سامانه سازمان ۱۲۵ نیاز به ثبت رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در کنار اقدامات گذشته، در سال جاری برنامه بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس آن در واحدهای تولیدی اقدام به اصلاح فناوری و روش‌های تولید شده است تا محصولات با ‌کیفیت بالاتری وارد بازار شود.

وی با اشاره به انعقاد سه جانبه میان این سازمان، وزارت علوم و معاونت علمی ریاست‌جمهوری، گفت: بر این اساس استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی تسهیل می‌شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha