۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
شاخص صنایع بانکداری و لاستیک در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر!
تحلیل تکنیکال شاخص صنایع

شاخص صنایع بانکداری و لاستیک در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر!

شاخص صنعت بانکداری به عنوان لیدر شاخص ساز بازار و شاخص صنعت لاستیک در دسته صنایع کوچک بازار در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر میباشند که پتانسیل رشد را دو چندان میکند.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت لاستیک در بورس، یکی از پرنوسان ترین شاخص ها و صنایع بازار است که سهم های آن نیز نوسانات زیادی را تجربه میکنند؛ زیرا به لحاظ ارزش بازاری، یکی از صنایع کوچک بورسی هستند که در مقابل ریسک و میزان سقوط ها، بازدهی و پتانسیل رشد زیادی هم دارند. شاخص صنعت بانکداری نیز یکی از شاخص های بزرگ بازار بورس است و تحرکات سهام شرکت های آن میتواند بر روی شاخص کل و جو بازار تاثیر قابل توجهی بگذارد که نوسانات آنچنان چشمگیری ندارد؛ اما با خرید سهم های آن میتوان با ریسک کم و بنیادی قوی کسب سود کرد.


شاخص صنعت لاستیک
شاخص صنعت لاستیک در آبان ماه ۱۴۰۱ و به دنبال رشد بازار توانست با افزایش ۲۴۰ درصدی از محدوده ۱۶۲ هزار واحد به سقف تاریخی ۵۵۲ هزار واحد برسد که پس از کاهش ۱۰ درصدی در حال حاضر در محدوده ۴۹۷ هزار واحد قرار دارد. حمایت معتبر ۴۶۵ هزار واحد کف قوی برای شاخص محسوب میشود که در صورت حفظ آن در بازه بلند مدت میتواند حداقل تا هدف ۷۷۰ هزار واحد رشد کند که میشود ۶۵ درصد بازدهی و به دنبال آن نیز سهام شرکت های لاستیکی میتوانند رشد حداقل ۱۵۰ درصدی را تجربه کنند.

شاخص صنایع بانکداری و لاستیک در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر!


شاخص صنعت بانکداری
شاخص صنعت بانکداری در آبان ماه ۱۴۰۱ و همزمان با رشد بازار توانست با افزایش ۱۰۰ درصدی از محدوده ۵۱۲۴ واحد به سقف تاریخی ۱۰۲۰۰ واحد برسد که پس از کاهش ۱۷ درصدی در حال حاضر در محدوده ۸۶۰۰ واحد قرار دارد. ناحیه ۸۲۰۰ واحد بهترین حمایت معتبر و قوی شاخص میباشد که از دست رفتن آن بسیار دور از ذهن است و با حفظ آن میتوان به اهداف ۱۰۲۰۰، ۱۱۵۰۰ و ۱۴۳۰۰ واحد در بازه بلند مدت فکر کرد. شاخص بانکی از دید نموداری بسیار تکنیکال پذیر است و رفتار های کاملا سیستماتیک و منظمی به لحاظ فراکتال شناسی دارد که اگر به صورت آینده نگر هم همین رفتار ها تکرار شود میتوان ۸۲۰۰ واحد را حمایت معتبر و حتی سکوی پرتاب قیمت سهم های بانکی باشد.

شاخص صنایع بانکداری و لاستیک در حال نزدیک شدن به حمایت معتبر!

کد خبر: ۲۸۶٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha