۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
احتمال نزول بیشتر شاخص های بورس در کوتاه مدت
تحلیل تکنیکال شاخص بورس

احتمال نزول بیشتر شاخص های بورس در کوتاه مدت

شاخص کل بورس باید از مقاومت 2 میلیون و 350 هزار واحد و شاخص هم وزن نیز باید از مقاومت 770 هزار واحد برای رشد تا اهداف بالاتر عبور کند.

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که میدانید بازار بورس محلی برای جمع آوری، گردش و هدایت نقدینگی به سمت و سوی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی است که با نوسانات مثبت سهام میتوان به اثرگذاری سودسازی شرکت ها بر بازدهی سرمایه سهامداران کمک کرد؛ در حالیکه کلیه شاخص های بازار بورس این روز ها را منفی، در محدوده های تعجب آور و با رفتار های خسته کننده پشت سر میگذارد. برای سرمایه گذاری حتی برای ۱۰ سال که بلند مدتی به حساب می آید باید روند و تحرکات بازار منتخب را رصد کرده و با استفاده از تحلیل های معتبر اقدام به خرید، جابجایی و یا فروش بکنیم که در ادامه به تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن بورس خواهیم پرداخت.


تکنیکال شاخص کل
شاخص کل اول اردیبهشت ماه سعی درجبران زیان ناشی از تنش ها داشت و با افزایش ۵.۶ درصدی به محدوده ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید که پس از واکنش منفی به مقاومت چندگانه شروع به ریزش کرد و با کاهش ۴.۲ درصدی به محدوده ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسیده است. در حال حاضر، شاخص برای رشد تا هدف ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد باید مقاومت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد را شکسته و حجم مثبت خوبی بخورد تا بتوانیم بر روی روند صعودی حساب باز کنیم؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی که شاخص بر روی آن قرار دارد از دست برود، حمایت ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار واحد در کوتاه مدت و حمایت معتبر ۲ میلیون و ۵۴ هزار واحد در دسترس خواهد بود. محدوده ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار واحد یک حمایت داینامیکی کوتاه مدت است که با شکست آن، حمایت ۲ میلیون و ۵۴ هزار واحد میتواند به عنوان محدوده ایست نزول برای شاخص کل باشد؛ البته احتمال ریزش بیشتر تا حمایت ۱ میلیون و ۹۴۰ هزار واحد هم وجود دارد ولی با توجه به شرایط اقتصادی، کشش بازار و سیاست های پولی، یک احتمال ضعیف است.

احتمال نزول بیشتر شاخص های بورس در کوتاه مدت


تکنیکال شاخص هم وزن
شاخص هم وزن هم به دنبال شاخص کل بورس با افزایش ۶.۲ درصدی اردیبهشت ماه را تا به امروز پشت سر گذاشته است و در محدوده ۷۳۸ هزار واحد قرار دارد. در حال حاضر حمایت معتبر ۷۲۰ هزار واحد در دسترس است و بنظر می آید قیمت با نزول بیشتری مواجه شود و به این حمایت برسد تا مجدد بتوان به افزایش تقاضای ناشی از ریسک کمتر امیدوار بود. محدوده ۷۷۰ هزار واحد یک مقاومت قوی است که شکستن آن، شرط صعود تا اهداف بالاتر است و به عبارت دیگر، قیمت با عیور از ۷۷۰ هزار واحد میتواند به اهداف ۷۹۵ و ۸۷۰ هزار واحد برسد.

احتمال نزول بیشتر شاخص های بورس در کوتاه مدت

کد خبر: ۲۸۶٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • بهروز IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      آخه دیگه چقدر نزول یه غلطی کردیم اعتماد کردیم وارد این دزد خانه شدیم
    • ناشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      یعنی تری که شما توبورس زدید هیچ دولتی نزده بود