۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
ابوالحسنی: دنبال تغییر نگاه مسئولان به صنعت چاپ هستیم| 85 درصد ماشین آلات صنعت چاپ وارداتی است
برگزاری اولین نشست خبری جشنواره صنعت چاپ

ابوالحسنی: دنبال تغییر نگاه مسئولان به صنعت چاپ هستیم| 85 درصد ماشین آلات صنعت چاپ وارداتی است

اولین نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، در محل اتحادیه چاپخانه داران تهران و با حضور اعضای این شورا و جمعی از اصحاب رسانه برگزارشد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در ابتدای نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: هدف از این جشنواره شناسایی صنعت چاپ به مسئولان و تاثیرات عمیق این صنعت در اقتصاد کشور و سایر صنایع و کسب و کارها است.

وی افزود: هیئت مدیره دوره کنونی اتحادیه چاپخانه داران تهران از بدو ورود تصمیم گرفت که روز ملی صنعت چاپ را بدون فاصله در روز ۱۱ شهریورماه که به اسم این صنعت نامگذاری شده است، برگزار کند که خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

وی ادامه داد: خوشحالم که اعلام کنم این جشنواره امروز تبدیل به یک برند شده است به شکلی که در دوره های اول ما در تلاش جذب اسپانسر بودیم اما حالا این اسپانسرها هستند که برای سرمایه گذاری در جشنواره اعلام آمادگی می کنند. تا به امروز نیز شش مجموعه پیشنهاد اسپانسر شدن در این رویداد را به شورای سیاست گذاری اعلام کرده اند.

پذیرای انتقادات و پیشنهادات هستیم

ابوالحسنی اذعان داشت: یکی از مهمترین اهداف شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ برای جشنواره یازدهم، تفاوت در برگزاری در مقایسه با سال های گذشته است که به این منظور با آغوش باز پذیرای پیشنهادات و انتقادات افراد متخصص و خبره در صنعت چاپ هستیم.

تنظیم نظام نامه برای جشنواره

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در ادامه سخنان خود در نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، از تدوین نظام نامه شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ خبر داد و در این رابطه گفت: شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ و همچنین ستاد اجرایی جشنواره برمبنای این نظام نامه انتخاب شده اند و در آینده ای نزدیک نیز اعضای کمیسیون مشخص خواهند شد. ما در برنامه های مختلف از افراد متفاوت دعوت می کنیم. امیدوارم که نتیجه این اقدامات برگزاری جشنواره ای در خور این صنعت معظم باشد.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: امسال تمام تشکل های چاپ در شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ حضور خواهند داشت. همچنین این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود چراکه تفکر ما این است که در حوزه چاپ باید در سطح ملی فکر و عمل کرد.

مشکلات صنفی

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه صنف چاپ و بسته بندی تهران در ادامه به سئوالات خبرنگان پاسخ داد و در باره مشکلات صنفی گفت: بیش از ۸۰ درصد ماشین آلات و بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه در صنف چاپ و بسته بندی وارداتی است.

وی افزود: در تامین‌ مرکب مشکلی نداریم، اما در تهیه ماشین آلات صنعت چاپ مشکل داریم، قیمت ماشین چاپ به روز کمتر از ۶ میلیون دلار نیست، چاپخانه دار ما مگر چقدر درآمد دارد که چنین هزینه ای را انجام دهد، مجبور است ماشین های زیر مدل بخرد، با وجود این شرایط، چاپخانه داران ما هنرمند هستند و در حال رقابت با ترکیه هستیم.

ابوالحسنی ادامه داد: بیشتر مواد اولیه حوزه چاپ و بسته بندی از چین وارد می شود، از اروپا هم واردات داریم که البته اختلاف قیمتی زیادی بین جنس چینی و اروپایی وجود دارد. عمده ماشین آلات این صنعت نیز از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد می شود.

وی با بیان این که در صادرات مشکل داریم، چون زیرساخت ها برای ما فراهم نیست، گفت: کشور ترکیه ۵۰ درصد بازار منطقه را گرفته است، چون در زمینه مواد اولیه و ماشین آلات هیچ مشکلی ندارند و از کالایی که به صادرات برسد، گمرکی دریافت نمی کنند و همچنین برای فعالین اقتصادی خود ۱۳ درصد مشوق صادراتی درنظرگرفته اند.

رئیس اتحادیه صنف چاپ و بسته بندی تهران بیان کرد: وضعیت ما با توجه به شرایط تحریم خوب است، اما در مقایسه با سایر کشورها در دنیا جایگاه خوبی نداریم.

۱۱ شهریور ماه روز ملی صنعت چاپ است که به دلیل تقارن این روز با روزهای آخر ماه صفر «جشنواره ملی صنعت چاپ ایران» در روز دیگری برگزار خواهد شد.

پذیرای پیشنهادات هستیم

در ادامه نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ میریونس جعفری عضو دیگر شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ، اظهار داشت: امیدوارم هرسال بتوانیم جشن به یادماندنی روز ۱۱ شهریورماه را در موعد مقرر و با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنیم. از تمام افراد صاحب نظر دعوت می کنم چنانچه شاهد مشکلاتی در ادوار گذشته جشنواره بوده اند یا اینکه پیشنهادی برای برگزاری بهتر جشنواره دارند آنها را به ما منتقل کرده تا ما بتوانیم با نظرات سازنده این عزیزان شاهد جشنی پررونق و با کیفیت باشیم.

وی ادامه داد: همچنین اتحادیه چاپخانه داران پذیرای نظرات و مشکلات صنف چاپ از جمله مالیات، بیمه، دارایی و غیره است تا بتواند به قدر توان خود برای حلشان تلاش کند. جشن واقعی زمانی است که این صنف مشکلی نداشته باشد.

جشنواره ای متفاوت

رضا منصوری دبیر جشنواره روز ملی صنعت چاپ در ادامه نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ بیان داشت: سه دوره گذشته این جشنواره با مدیریت هیئت مدیره کنونی اتحادیه برگزار شد و فرصتی پیش آمد تا با گرامیداشت این ایام تاثیر بسزای این صنعت در اقتصاد، سیاست و فرهنگ برای همگان مشخص شود. نتیجه خوب این برنامه که در جشنواره های گذشته ارائه شد، اشتیاق افراد از حوزه های مختلف نسبت به صنعت چاپ بود.

دبیر جشنواره روز ملی صنعت چاپ در ادامه سخنان خود در نشست خبری شورای سیاست گذاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ تصریح کرد: ما در سال گذشته شاهد بودیم که برای اولین بار بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر از این جشنواره استقبال کردند. طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال با برنامه های متفاوتی که در نظر گرفته ایم، پیش بینی ما این است که شاهد جشنواره متفاوت تری باشیم.

کد خبر: ۲۸۸٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha