۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
میزان صادرات زنجان ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شده است
رئیس صمت زنجان:

میزان صادرات زنجان ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شده است

زنجان- رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، مجید گلشنی فرد، گفت: استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

وی ابراز کرد: بر اساس سند توسعه صنعتی استان زنجان گفت: امسال هم برای بخش صنعت رشد ۱۰ درصدی هدف گذاری شد و برای این منظور جذب ۱۴۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در دستور کار قرار گرفت که فروردین امسال ۱۱ هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: هدف گذاری رشد بخش صنعت و معدن و تجارت استان در سال گذشته ۱۰.۹ درصد بود که تحقق آن نیازمند جذب سرمایه گذاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریالی بود که این رقم سال گذشته به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.

گلشنی فرد، اظهار کرد: فرآیند تحقق رشد اقتصادی در بخش صنعت استان از طریق جذب سرمایه گذازی هایی جدید، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد و ارتقاء بهره وری در واحدهای صنعتی دنبال می شود و بر اساس سند توسعه راهبردی صنعتی استان، رویکرد ما هدایت سرمایه گذاری‌های جدید به سمت مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این سند راهبردی به دنبال ایجاد عدالت اقتصادی و توازن سرمایه گذاری در استان هستیم، اظهار داشت: این رویکرد، یک شعار نیست و این موضوع را در جذب سرمایه گذاری ها دنبال می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین به هدف گذاری صادرات استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

کد خبر: ۲۸۸٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha