۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کسبه و اصناف استان سمنان در سوگ شهادت آیت الله رئیسی نشستند
گزارش خبری بازار؛

کسبه و اصناف استان سمنان در سوگ شهادت آیت الله رئیسی نشستند

سمنان- در پی تائید خبر تاثر برانگیز شهادت رئیس جمهور ایران اسلامی، گروه بزرگی از اصناف و بازاریان و کسبه استان سمنان مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود را مزین به تمثال شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با صبح دوشنبه اقصی نقاط استان سمنان حال و هوای ویژه ای دارد. مردم در شوک خبر شهادت شهید رئیسی فرو رفتند. رئیس جمهور ایران اسلامی که همین سه هفته قبل در بین شان سخنرانی و وعده حل مشکل آب مردم شهرستان های شاهرود، دامغان و سمنان را می داد.

صبح دوشنبه اما نخستین واکنش مردم استان سمنان به این خبر تلخ شوک بود. کسی به درستی نمی دانست که چه اتفاقی رخ داده و باید چه کند. گروهی از کسبه و اصناف و بازاریان، واحد های صنفی و اقتصادی استان سمنان صبح امروز قبل از مخابره خبر قطعی شهادت رئیس جمهور واحد های صنفی شان را باز و منتظر مردم بودند.

با درج خبر شهادت شهید رئیسی و همراهانش اصناف و بازاریان استان سمنان نیز در شوک فرو رفتند. برخی مساجد صوت قرآن کریم را بلندگو های خود پخش می کردند در نتیجه گروهی مغازه های خود را تعطیل و راهی مساجد نزدیک محل کاسبی شان شدند.

گروه دیگر اما تلاش کردند که مغازه هایشان را سیاه پوش کرده و تمثال شهید رئیسی و شهید امیر عبدالهیان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را نصب کنند تا به نوعی با این ضایعه بزرگ همدردی کنند. گروهی از کسبه همچنین از تصاویر شهید سلیمانی در درب واحد های صنفی شان استفاده کرده اند.

تعدادی از مغازه ها در شاهرود و سمنان و دامغان و دیگر نقاط، پارچه های سیاهی را در مقابل درب های ورودی نصب کرده اند تا نشان دهند آنها هم عزادار هستند. مردم دامغان زادگاه شهید امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه اما سوگواری ویژه ای را برای نخستین وزیر خارجه شهید انقلاب اسلامی برگزار کرده اند.

برخی دیگر از کسبه نیز به انتظار نشسته اند تا ببینند چه زمانی مسئولان استان سمنان زمان رسمی برگزاری مراسم سوگواری و ختم را اعلام کرده و در آن حضور پیدا کنند.

گروهی از کسبه و فعالان اقتصادی استان سمنان امروز خرمایی را در مقابل درب مغازه ها و واحد های صنفی شان گذاشته اند اکثراً پای تلویزیون ها نشسته و منتظر مصوبات نشست اضطراری هیات دولت هستند قرار است ظهر امروز تجمعات همدردی مردمی در برخی نقاط استان سمنان برگزار شود.

فرماندار شاهرود و میامی امروز ظهر میزبان مردم سوگوار خواهند بود و برنامه «تجمع وحدت و ابراز همدردی به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و همراهان و حملات رسانه ای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران» ساعت ۱۲:۳۰ برگزار می شود.

از دیگر شهرستان های استان سمنان هم خبر رسیده که مراسمی قرار است ظهر و عصر امروز با حضور مردم و کسبه و فعالان اقتصادی، اصناف، کارگران و کارفرمایان و ... برگزار شود. امروز همه در سراسر استان سمنان عزادار هستند و برای خادم مردم و سید الشهدای خدمت دعای خیر دارند.

اصناف و فعالان اقتصادی استان سمنان همچنین در فضای مجازی نیز تلاش کرده اند تا همدردی خود را ابراز کنند.

پیام های تسلیت از سوی واحد های تولیدی، اصناف، گروه های تجاری و ... از صبح امروز به صورت مکرر در حال دست به دست شدن است و بازاریان و اصناف و کارگران و ... پروفایل های خودشان را تیره رنگ کرده اند.

کسبه و اصناف و فعالان اقتصادی استان سمنان همچنین خود را آماده می کنند تا در مراسم رسمی مرتبط با این ضایعه دردناک حضور یابند.

کد خبر: ۲۸۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha