۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
فناوری‌ های نرم در اقتصاد دانش بنیان مورد توجه باشد| استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای رونق تولید
وزیر علوم:

فناوری‌ های نرم در اقتصاد دانش بنیان مورد توجه باشد| استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای رونق تولید

اصفهان - زلفی گل، وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به فناوری‌ های نرم، گفت: حضور فن آفرینان مختلف در کنار هم کمک می کند تا فن آفرینان از حمایت‌ های مادی و معنوی بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی زلفی گل در حاشیه افتتاح مرکز رشد علوم انسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت فناوری‌های نرم در دنیای امروز اظهار کرد: لازم است ما در کشور هم به فناوری‌ های سخت و هم نرم توجه داشته باشیم گرچه فناوری‌های نرم که مربوط به رشته‌های علوم انسانی است، تا حدی در کشور مغفول مانده و به خوبی از ظرفیت‌های این حوزه استفاده نکردیم.

وی افزود: فناوری‌های نرم در رشته‌ های علوم انسانی معمولاً منجر به ایجاد خدمت‌ های جدیدی می‌ شود؛ مرکز رشد علوم انسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که افتتاح شد الگویی برای سایر دانشگاه‌ ها است و امیدواریم که با پذیرش دانشجویان در رشته‌ های علوم انسانی بتوانیم ایده‌ های آنها را تبدیل به محصول و خدمات جدید کنیم.

حضور فن آفرینان در کنار هم، کمک به هم آفرینی و نوآفرینی‌ های چند رشته‌ ای و بین رشته‌ا ی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این رویداد و جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که فن آفرینان را کنار هم جمع کرده، کار بسیار قشنگ و ارزشمندی است، تاکید کرد: حضور فن آفرینان مختلف در کنار هم موجب هم آفرینی و نوآفرینی‌ های چند رشته‌ ای و بین رشته‌ا ی می‌ شود؛ به علاوه باعث می‌شود افراد صاحب فن دیده شوند که این مسئله نیز به سهم خود شرایطی را ایجاد می‌کند که فن آفرینان بتوانند از حمایت‌ های مادی و معنوی بیشتری برخوردار شوند.

باید شرایطی ایجاد کنیم تا جامعه دانشگاهی دانشجویان، اساتید و یاوران علمی تردد و ارتباط بیشتری در شرکت‌ های دانش‌بنیان و هسته‌ های فناور در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: ما نیز با بازدیدهای خودمان اگر بتوانیم علاوه بر موارد موجود کمک‌ های مادی یا معنوی بیشتری انجام دهیم، حتما این کار را انجام می‌دهیم.

ارتباط دانشگاه با شرکت‌ های دانش‌بنیان و هسته‌ های فناور

زلفی گل درباره برنامه وزارت علوم برای افزایش مشارکت مردم در شرکت‌های دانش بنیان گفت: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که شرایطی ایجاد کنیم تا جامعه دانشگاهی دانشجویان، اساتید و یاوران علمی تردد و ارتباط بیشتری در شرکت‌ های دانش‌بنیان و هسته‌ های فناور در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری داشته باشند.

وی افزود: با ایجاد نظام انگیزشی و تشویق جامعه دانشگاهی، تردد بیشتری در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام می‌شود و وقتی تردد بیشتری داشته باشند خود به خود به این شرکت‌ها جذب شده و می‌توانند همکاری بیشتری داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق در تلاش هستیم تا از ظرفیت دانشگاه‌ های غیرانتفاعی که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، بیشتر برای رونق تولید استفاده کنیم.

شایان ذکر است مرکز رشد علوم انسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه اصفهان در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی این شهرک تاسیس شده و ظرفیت پذیرش ۱۳۰ شرکت به صورت فضای کار اشتراکی و ۱۵ شرکت به صورت اختصاصی را داراست.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha