۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
موفقیت دولت سیزدهم در مهار تورم و رونق تولید در سال ۱۴۰۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

موفقیت دولت سیزدهم در مهار تورم و رونق تولید در سال ۱۴۰۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توقع ما از کارآفرینان صرفا کارآفرینی نیست، بلکه تربیت کارآفرینان است، گفت: اساس شاخص‌های اقتصادی در سال گذشته علاوه بر مهار تورم و تولید نیز رونق پیدا کرد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) در نخستین جلسه «هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی» کشور اظهار داشت: یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران این است که کشور را با برنامه پیش می‌برد. صرفنظر از برنامه‌ها و سیاست‌های کلی که ابلاغ می‌شود، برنامه‌های ۵ ساله و برنامه‌های سنواتی وزارتخانه‌ها نیز پیگیری می‌شود و دولتمردان و آحاد مختلف جامعه در این حوزه تلاش وافری به عمل می‌آورند.

رئیس هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی گفت: سال گذشته، سال مهار تورم و رونق تولید با یکدیگر همراه بود. یکی از سوال‌هایی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شد این بود که اگر لازمه مهار تورم، مدیریت و جلوگیری از نقدینگی است، آیا با کاهش نقدینگی می‌شود رونق تولید داشته باشیم یا خیر؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع را به عنوان یک مساله مطرح کردند و جامعه را به سمت و سویی هدایت کردند که می‌توان هم رشد تولید و اقتصاد داشته باشیم و هم مهار تورم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس شاخص‌های داخلی اقتصاد، در سال ۱۴۰۲ هم تورم را مهار و هم روند فزاینده تورم را کُند کردیم که در نهایت خروجی آن کاهش تورم شد. علاوه بر مهار تورم به کاهش آن نیز دست یافتیم و تولید نیز رونق پیدا کرد.

مرتضوی تاکید کرد: تمام شاخص‌های اقتصادی ما در حوزه رشد اقتصادی خود را نشان داد تا جایی که ما در بسیاری از شاخص‌ها رشد بسیار جدی داشتیم و رشد اقتصادی ما وارد کانال ۸ درصد شد. این رشد بستر ثبات اقتصادی را در کشور ما فراهم کرد. در سال ۱۴۰۳ مقام معظم رهبری دیدگاه کارشناسی خود را در حوزه مدیریت کلان کشور در ۲ جمله «جهش تولید و مشارکت مردم» خلاصه کردند.

وی بیان کرد: امسال سال جهش تولید است، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دایر مدار این جهش باید مشارکت مردمی باشد. در بازدیدهایی که مقام معظم رهبری داشتند زمانی که می‌گفتند شرکت خصوصی، به دل نمی‌نشست و تذکر می‌دادند که خصوصی واقعی نه خصوصی شبه‌دولتی. اساس اقتصاد اسلامی مشروعیت بخشی به اقتصاد خصوصی با رعایت الزامات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از منظر رهبران دینی و از حیث احکام الهی کار برای کسب روزی حلال برای اداره خانواده مانند کسی است که در راه خداوند جهاد می‌کند. زمانی که کار این‌قدر ارزش دارد، پس کارآفرین چقدر با ارزش است؟

مرتضوی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به جهش تولید اشاره کردند و مراد ایشان رشد نیست، جهش است. از نظر ما جهش یعنی رشد آسانسوری؛ کار را باید به اهل آن سپرد که اهل این کار مردم هستند. هر کجا مردم وارد شدند کار را به موفقیت تمام کردند. تکلیف ما به عنوان مدیران جمهوری اسلامی و شما به عنوان کارآفرینان کشور، ایجاد فضا برای مشارکت مردم در تولید است.

وی گفت: توقع ما از کارآفرینان صرفاً کارآفرینی نیست؛ بلکه تربیت کارآفرینان است. هنر جامعه کارآفرینی این است که بگوید یک نفر را آموزش داده و خودش اکنون کارآفرین شده است. اکنون نزدیک به ۹۰ همت منابع داریم که صرفاً تسهیلات بانکی نیست و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

در پایان این نشست، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حضور کارآفرینان ملی از سایت جشنواره کارآفرین برتر رونمایی کرد.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha