۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
دارایی‌های بانک آلمان در روسیه مصادره شد

دارایی‌های بانک آلمان در روسیه مصادره شد

دادگاه روسیه دستور مصادره دارایی‌های بانک آلمانی «دویچه» در روسیه را صادر کرد که بیش از ۲۳۸.۶۱ میلیون یورو است.

به گزارش بازار، به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، دادگاهی در روسیه دستور مصادره دارایی‌ها، حساب‌ها و اموال دویچه بانک در روسیه را به عنوان بخشی از شکایت بانک آلمانی صادر کرد.

بر اساس این تصمیم، ۲۳۸.۶۱ میلیون یورو یا معادل آن به روبل روسیه از اوراق بهادار متعلق به دویچه بانک و شرکت دویچه بانک لیمیتد و همچنین املاک و وجوهی که در حساب‌های بانکی موجود بود کشف و ضبط شد که حساب‌های جاری و سایر حساب‌ها به جز برخی از حساب‌های شخصی از نوع "C" و "I" هستند.

پیش از این، "روس چم آلیانس" شکایتی را علیه دویچه بانک آلمان برای ۲۲.۲ میلیارد روبل (۲۳۸.۱ میلیون یورو در پرداخت تحت ضمانت و ۴۷۹.۵۱ هزار یورو جریمه) به عنوان بخشی از مطالبات تحت ضمانت‌های بانکی تنظیم کرد.

این دادگاه همچنین خواستار توقیف ۱۰۰ درصدی وام مسکن زیرمجموعه‌های دویچه بانک در روسیه شد.

کرملین به قدرت‌های غربی هشدار داد که هرگونه تلاش برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه به عنوان تضمینی برای تامین مالی اوکراین غیرقانونی بوده و کل سیستم اقتصادی جهانی را تضعیف خواهد کرد.

اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش بلومبرگ بیان شد که گروه ۷ در حال مذاکره با اتحادیه اروپا درباره طرحی برای استفاده از حدود ۲۵۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه به عنوان تضمین برای کمک به بازسازی اوکراین است.

کد خبر: ۲۸۷٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha