۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
پیش بینی تولید نزدیک به ۱۱۰ هزار تن دانه روغنی در گلستان
رئیس جهادکشاورزی گلستان خبر داد؛

پیش بینی تولید نزدیک به ۱۱۰ هزار تن دانه روغنی در گلستان

گرگان- برزعلی، رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود از ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان، نزدیک به ۱۱۰ هزار تُن دانه روغنی تولید شود.

محمد برزعلی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سطح کشت کلزا در گلستان نزدیک به ۴۹ هزار هکتار است، اظهار کرد: با این میزان سطح کشت پیش بینی می شود که نزدیک به ۱۱۰ هزار تن دانه روغنی تولید شود.

رئیس جهادکشاورزی گلستان افزود: تعاون روستایی هرکیلو کلزا را از کشاورزان با قیمت ۳۵ هزار تومان در ۲۵ مرکز خریداری می کند.

وی ادامه داد: اکنون زمان برداشت محصولات کلزا، جو و سیب زمینی در استان است.

به گفته برزعلی، سطح زیر کشت جو در گلستان ۸۶ هزار هکتار بود و انتظار می‌رود تولید این محصول در سال جاری به ۱۶۰ هزار تُن برسد.

رئیس جهادکشاورزی گلستان با بیان این نکته که سال زراعی جاری، ۳۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز زیر کشت گندم رفته، بیان کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح، حدود یک میلیون تُن محصول برداشت شود.

برزعلی در خصوص صنایع تبدیلی در گلستان یادآورشد: صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به طور عمده برای محصولات باغی است.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی استان رشد نزدیک به ۲ برابری نسبت به سال گذشته داشته، اضافه کرد: گام های خوبی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان برای سایر محصولات کشاورزی استان برداشته شده است.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: حتماً برای برداشت از ادوات دارای معاینه فنی استفاده و محصول خود را در سامانه پهنه بندی ثبت و آن را بیمه کنند.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha