۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
صادرات خاویار پرورشی ۱.۶ میلیون دلار برای مازندران ارزآوری داشت
رییس سازمان شیلات ایران:

صادرات خاویار پرورشی ۱.۶ میلیون دلار برای مازندران ارزآوری داشت

سیمرغ- رییس سازمان شیلات ایران گفت: سال قبل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار با صادرات خاویار پرورشی برای مازندران ارزآروری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد حسینی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مگاپروژه شیلاتی شرکت پرورش ماهی خاویاری چالباش کاسپین در شهرستان سیمرغ بااشاره به اینکه شیلات مازندران قطب پرورش ماهیان خاویاری در کشور است، گفت: ۴۷ واحد فعال پرورش ماهیان خاویاری در این استان در مدار تولید آبزیان ارزشمند قرار دارند.

وی گفت: پروژه شیلاتی شرکت پرورش ماهی خاویاری چالباش کاسپین یکی از پروژه‌های مهم شیلاتی در کشور است که ظرفیت تولید آن ۳۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱۰ تن خاویار است و سرمایه گذاری ۴۲۰ میلیارد تومان در آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: شیلات هم به منظور تکمیل این پروژه، طرح را برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به مراجع ذیربط معرفی کرده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه پرورش ماهیان خاویاری را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت برشمرد که می‌تواند در تامین بخش مهمی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد نقش مهمی ایفا کند.

حسینی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته هفت هزار تن محصولات شیلاتی به خارج از کشور از استان مازندران صادر شد که هزار و ۳۵۰ کیلو گرم آن خاویار پرورشی به ارزش ۹۳۰ هزار دلار و ۱۱۰ تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۷۳۰ هزار دلار بوده که ارز آوری خوبی به همراه داشته است.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha