۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
تعیین داروخانه های ویژه عرضه داروهای تک نسخه‌ای
معاون اداره کل دارو خبر داد

تعیین داروخانه های ویژه عرضه داروهای تک نسخه‌ای

معاون برنامه ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از تعیین داروخانه های مشخص برای عرضه داروهای تک نسخه ای خبر داد.

به گزارش بازار، ناصر هیراد گفت: بیماران صرفاً از طریق داروخانه‌های منتخب و معرفی شده توسط سازمان غذا و دارو داروی خود را تهیه کنند.

وی اظهار کرد: با راه اندازی سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میز خدمت سازمان غذا و دارو به آدرس https://khedmat.fda.gov.ir بیماران دارای داروی تک نسخه‌ای به راحتی می‌توانند مدارک خود را در سامانه ثبت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان و از طریق معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها درخواست خود را ارسال نمایند.

هیراد با اشاره به برگزاری فراخوان تأمین داروهای تک نسخه‌ای برای اولین بار در سال گذشته، تصریح کرد: با تأمین داروهای تک نسخه‌ای به صورت یکجا علاوه بر کاهش متوسط زمان تأمین داروها از ۶۰ روز به ۱۰ روز، میزان ارزبری نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

به گفته معاون برنامه ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، به منظور سهولت تأمین داروهای تک نسخه‌ای بیماران، بخشی از فرآیندهای مرتبط به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض شده است.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha