۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
شش سایت اینترنت ۵G در استان سمنان راه اندازی شد
در یک سال اخیر؛

شش سایت اینترنت ۵G در استان سمنان راه اندازی شد

سمنان- حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از راه اندازی شش سایت اینترنت پرسرعت ۵G در این استان خبر داد و گفت: ارتقای کیفی اینترنت هدف این سایت ها است. 

سید یاسر حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساخت های ارتباطی به خصوص تقویت مشاغل روستایی و خانگی که از اینترنت بهره می گیرند، تاکید کرد: راه اندازی شش سایت اینترنت پرسرعت ۵G در این استان طی یک سال اخیر از جمله دستاوردهای خوب این حوزه است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر همچنین شاهد تحقق ۱۴۵ درصدی تعهد اشتغال اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بودیم، افزود: تعداد روستاهای ما در زمینه پوشش اینترنت پرسرعت نیز در این استان افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: دریک سال اخیر یک هزار و پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان صورت گرفته است.

حسن پور از رشد ۲۱۲ درصدی پوشش روستاهای استان سمنان طی دولت سیزدهم در مقوله اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: ۹۶ درصد جاده های استان سمنان امروز به پوشش اینترنت مجهز هستند که در این شاخص استان سمنان یکی از استان های برتر در کشور است.

وی از بهره برداری دومین پارک فاوا یا همان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سمنان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم استان سمنان طی یک سال اخیر یاد کرد و گفت: این پارک در سمنان ساخته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تاکید کرد: یکی از مهمترین طرح هایی که امروز در استان در دست اجرا است مقوله فیبر نوری است که هم اکنون برای اجرای آن ۵۸۴ کیلومتر حفاری در شهرهای استان صورت گرفته است.

حسن پور بیان کرد: این طرح در ۲۱ شهر استان سمنان و با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است و سرعت اینترنت و پوشش را در این استان ارتقا می دهد.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha