۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
ریزش بازار ارز دیجیتال در صورت عبور دامیننس تتر از مقاومت
تحلیل دامیننس ارز دیجیتال

ریزش بازار ارز دیجیتال در صورت عبور دامیننس تتر از مقاومت

اگر دامیننس تتر از مقاومت 5.13 درصد عبور کند، بازار ارز دیجیتال با ریزش مواجه خواهد شد و اگر دامیننس تتر و بیت کوین به صورت همزمان رشد کند، آلت کوین ها ریزش بیشتری خواهند داشت.

هادی بهرامی؛ بازار: یکی از شاخص‌های اصلی برای سنجش وضعیت پروژه‌های ارز دیجیتال، دامیننس است؛ از آن برای شناسایی میزان تسلط یک کوین یا توکن بر بازار کریپتو استفاده میشود. مهم ترین دامیننس هایی که از آن ها میتوان برای تحلیل کلیت بازار و پیش بینی روند صنایع مختلف استفاده کرد، شاخص تسلط تتر و بیت کوین است؛ در ادامه، به تحلیل تکنیکال کوتاه مدت دامیننس سه ارز دیجیتال تتر و بیت کوین خواهیم پرداخت.


تکنیکال دامیننس تتر
با توجه به اینکه پیش بینی کرده بودیم، شاخص تسلط تتر از سقف ۸.۵ درصد ریزش کرد و به ۳.۸ درصد رسید که میتوان گفت تقریبا نصف شده است. دامیننس تتر از حمایت ۳.۸ درصد به میزان ۲۵ درصد رشد کرد و در حال حاضر در محدوده ۴.۸ درصد قرار دارد. فعلا که شاخص به مقاومت ۵.۱۳ درصد واکنش منفی نشان داده و کمی کاهشی شده است؛ اما اگر بتواند مقاومت را بشکند، بازار و بخصوص آلت کوین ها را با ریزش مواجه خواهد کرد و در مقابل، اگر حمایت ۳.۸ درصد از دست برود، در بلند مدت حمایت معتبر ۲.۵ درصد در دسترس خواهد بود که میتواند به نفع بازار باشد.

ریزش بازار ارز دیجیتال در صورت عبور دامیننس تتر از مقاومت


تکنیکال دامیننس بیت کوین
شاخص تسلط بیت کوین طی دو هفته گذشته از محدوده ۵۳.۸ درصد حمایت شد و با رشد ۴ درصدی در حال حاضر در محدوده ۵۶ درصد قرار دارد که اگر بتواند مقاومت استاتیک ماژور ۵۶.۶ درصد را رد کند، اهداف بالاتری در دسترس خواهند بود که نشان دهنده قدرت بیشتر نسبت به آلت کوین ها و ریزش دامیننس تتر است و اگر دامیننس تتر همزمان با دامیننس بیت کوین افزایش یابد، بازار آلت کوین ها ریزش خواهد کرد. اوسیلاتور rsi نیز به مقاومت ۷۵ رسیده است که محدوده اشباع خرید است و سیگنال ریزش را به ما میدهد که میتوان به پر ریسک بودن دامیننس بیت کوین پی برد. اولین حمایت معتبر ۵۳.۸ درصد و سپس ۵۲.۲ درصد در دسترس هستند که در صورت نزول دامیننس بیت کوین میتوان این اهداف را در نظر گرفت.

ریزش بازار ارز دیجیتال در صورت عبور دامیننس تتر از مقاومت


آیا مفهوم دامیننس قابل اعتماد است؟ این مفهوم در بازار ارز دیجیتال بیانگر تسلط یک کوین در بازار کریپتوکارنسی است. هر چه میزان این شاخص بالاتر برود نشان‌دهنده نشان قدرت یک رمزارز است. یعنی معامله‌گران بزرگ و بیشتریدر حال خرید این کوین در حجم بالا هستند. هرچند که این شاخص نشان‌دهنده قدرت یک کوین است اما نباید فقط با در نظر گرفتن آن دست به معامله بزنید. بلکه در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار می‌توانید نسبت به آینده یک رمزارز تصمیم بگیرید.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha