۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
اجرای ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در یزد| ۸۰ درصد خانه ها به فیبرنوری متصل می شوند
مدیر مخابرات منطقه یزد:

اجرای ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در یزد| ۸۰ درصد خانه ها به فیبرنوری متصل می شوند

یزد- مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: در حال حاضر ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرایی شده که از این مقدار ۱۰۹ کیلومتر  در سال گذشته اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدرضا زارع ظهر چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: توسعه فیبر نوری برای منازل یکی از جهت گیری های اداره کل مخابرات استان یزد است و تلاش داریم تا پایان عمر دولت ۸۰ درصد منازل را تحت پوشش قرار دهیم.

وی وضعیت سرمایه گذاری در حوزه طرح های مخابراتی را مناسب توصیف و اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ۳۴۳ طرح با سرمایه گذاری ۳۹۲۸ میلیارد ریال بهره برداری شد و امسال نیز تعداد ۱۲۲ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۸۷ میلیارد ریال را در هفته ارتباطات کلید خواهیم زد.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: استان یزد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون یک میلیون و ۵۴۰ تلفن همراه در استان با ضریب نفوذ ۱۸۴.۶ درصد موجود است. در حوزه تلفن ثابت نیز هم اکنون ۵۵۹ هزار شماره تلفن ثابت در استان موجود است. البته طبق دستور العمل ابلاغی بعضی از این خطوط به دلیل عدم نیاز مشتریان مرجوع و به مشترکان دیگر واگذار شده است فلذا نسبت به سال گذشته در این حوزه شاهد کاهش ۱.۶ درصدی هستیم.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha