۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
آموزش ۰ تا ۱۰۰ نحوه نصب ترمووال روی دیوار + نکات کلیدی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ نحوه نصب ترمووال روی دیوار + نکات کلیدی

ترمووال یک متریال خاص است که به عنوان دیوارپوش در محیط های مختلف استفاده می شود و جایگزین بسیاری از مصالح دیگر شده است.

به گزارش بازار، ترمووال یک متریال خاص است که به عنوان دیوارپوش در محیط های مختلف استفاده می شود و جایگزین بسیاری از مصالح دیگر شده است. برای اینکه ظاهر ترمووال آسیب نبیند و بتوان در طولانی مدت از آن استفاده کرد، باید نحوه نصب ترمووال را بر اساس اصول و قواعد آن انجام داد. در این مقاله ابتدا ترمووال را معرفی کرده و سپس مزیت های استفاده از این دیوارپوش زیبا را بیان می کنیم. همچنین ابزار های لازم برای نصب ترمووال روی دیوار را نیز معرفی می کنیم. از طرفی بررسی می کنیم که روی چه سطوحی می توان ترمووال را نصب کرد. در ادامه روش نصب ترمووال روی دیوار را به طور کامل بررسی کرده و نکات کلیدی نصب آن را بیان می کنیم. در انتها نیز معتبر ترین و بهترین مرکز خرید ترمووال با کیفیت و قیمت مناسب را معرفی می کنیم.

ترمووال چیست؟

ترمووال پنل هایی است که از چوب ترمووود یا چوب پلاست ساخته می شود. همانطور که می دانید ترمووود چوبی است که تحت یک فرایند دمایی و حرارتی پیشرفته قرار می گیرد. این فرایند باعث می شود که خواص فیزیکی و شیمیایی چوب ترمو تغییر کرده و در برابر آسیب های آب و هوایی و محیطی مقاومت بالایی کسب کند. پروفیل های ترمووال در ابعاد مختلف تولید و عرضه می شوند. قبل از تولید ترمووال، از الوار های چوب ترمو برای پوشش دیوار و به عنوان دیوارپوش چوبی استفاده می شد. اما با ورود ترمووال به بازار، صنعت دکوراسیون و دیوارپوش دگرگون شد و افراد زیادی از این متریال برای دیزاین و پوشش دیوار های منزل شخصی، اتاق کار، ادارات، مکان های تفریحی، بیمارستان ها و ... استفاده می کنند. ترمووال یک متریال ساختمانی بسیار نوین و مدرن است که ظاهر آن کاملا شبیه به چوب طبیعی بوده و حس طبیعت و آرامش را به فضا منتقل می کند.

آموزش نصب ترمووال روی دیوار

مزایای استفاده از ترمووال

در ادامه مطلب مهم ترین مزیت های استفاده از ترمووال به جای سایر مصالح ساختمانی و دیوارپوش های دیگر را بررسی می کنیم.

  1. مقاومت بالا: ترمووال بر خلاف چوب طبیعی، در برابر رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم است. این ویژگی آن را به گزینه‌ ای ایده ‌آل برای استفاده در محیط‌ هایی مانند نمای ساختمان، حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، محوطه ‌سازی و ... که به طور دائم در معرض آسیب رطوبت قرار دارند تبدیل می ‌کند. ترمووال در برابر اشعه UV خورشید نیز مقاوم است و می توانید از آن به عنوان دیوارپوش محیط خارجی ساختمان نیز استفاده کنید. این ویژگی باعث می ‌شود تا رنگ آن در طول زمان تغییر نکند و همیشه ظاهری نو و تازه داشته باشد.
  2. عایق صدا و حرارت: ترمووال عایق بسیار خوبی در برابر صوت و حرارت است. بنابراین در صورتی که از این چوب به عنوان دیوارپوش استفاده کنید، دیگر نگران صدا های مزاحم نخواهید بود و محیطی آرام و ساکت خواهید داشت. همچنین ترمووال از ورود و خروج حرارت نیز جلوگیری می کند که این امر، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به آن می شود.
  3. زیبایی و تنوع: ترمووال در رنگ‌ ها و طرح ‌های مختلف چوب ارائه می ‌شود و ظاهری زیبا و طبیعی دارد. با استفاده از ترمووال می توانید آرامش و زیبایی طبیعت را به محیط منتقل کرده و محیطی جذاب ایجاد کنید.
  4. سهولت نصب: یکی از بهترین ویژگی های ترمووال که آن را نسبت به سایر دیوارپوش ها و متریال های ساختمانی متمایز ساخته است، نصب آسان آن است. ترمووال به راحتی و در کمترین زمان با استفاده از آسان ترین ابزار ها نصب شده و نیازی به صرف هزینه و زمان زیاد برای نصب و اجرا ندارد.
  5. مقرون به صرفه: ترمووال در مقایسه با سایر متریال‌ های مشابه مانند چوب طبیعی یا کاغذ دیواری و ... قیمت مناسب ‌تری دارد. این ویژگی آن را به گزینه ‌ای مقرون به صرفه برای کسانی که به دنبال متریالی با کیفیت و قیمت مناسب هستند تبدیل می ‌کند. با استفاده از ترمووال می توانید با کمترین هزینه، دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنید.
  6. دوستدار محیط زیست: ترمووال کاملا طبیعی است و در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. بنابراین این متریال کاملا بازیافتی است و آسیبی به محیط زیست نمی رساند.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده می توان به مزیت های دیگری مانند وزن سبک، قابل شستشو بودن، مقاومت در برابر ضربه و فشار و ... نیز اشاره کرد. این مزیت ها ترمووال را به یک متریال ساختمانی بسیار کاربردی و خاص در صنعت دکوراسیون و ساختمان تبدیل کرده است.

ابزارهای لازم برای نصب ترمووال روی دیوار

همانطور که گفتیم نحوه نصب ترمووال کار دشواری نیست و نیاز به هزینه و زمان زیادی ندارد. با استفاده از ابزار های مخصوص نصب و یادگیری طریقه درست و صحیح استفاده از آن ها، می توانید این متریال را به راحتی روی دیوار محیط مورد نظرتان نصب کنید. در ادامه مطلب ابزار های اصلی که در نصب ترمووال روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی می کنیم.

  • ابزار مخصوص برش
  • پیچ گوشتی و مته
  • پیچ و مهره گالوانیزه
  • متر و ابزار های اندازه گیری
  • چکش

قیمت ترمووال

نصب ترمووال روی چه سطوحی ممکن است؟

ترمووال یک متریال ساختمانی زیبا و منحصر به فرد است که این روز ها به عنوان بهترین و پرطرفدارترین پوشش برای دیوارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مطلب کاربردهای رایج ترمووال را ذکر می کنیم.

  1. منازل شخصی: یکی از مهم ترین کاربرد های ترمووال برای پوشش دیوار های منزل مسکونی مانند اتاق خواب، اتاق کودک، پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راهرو و ... است.
  2. محیط های تجاری: برای ایجاد یک تجربه خاص و جذب مشتری بیشتر می توان از ترمووال برای ایجاد دیوارپوش و دکوراسیونی جذاب استفاده کرد.
  3. محیط های کاری: یکی از مهم ترین ویژگی های ترمووال، ایجاد عایق صوتی و حرارتی در محیط است. بنابراین به عنوان بهترین گزینه برای پوشش دیوار ادارات و فضاهای کاری شناخته می شود.
  4. مراکز آموزشی: در مراکز آموزشی مانند دانشگاه ، مدارس، موسسه آموزشی و ... می توان از دیوارپوش ترمووال استفاده کرد و کیفیت محیط و خدمات را از این طریق تا حد زیادی افزایش داد.
  5. مکان های عمومی: می توان از ترمووال برای پوشش دیوار مکان های عمومی مانند نمایشگاه ها، سالن های کنفرانس، سالن های تئاتر و ... استفاده کرد و فضایی زیبا و مدرن ایجاد کرد.
  6. مراکز بهداشتی و درمانی: برای ایجاد سکوت، پایستگی دمایی، ضد عفونی کردن فضا و ... در مراکز بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان ها و ... می توانید از ترمووال استفاده کنید.

از ترمووال می توانید برای پوشش فضای خارجی هر نوع ساختمانی مانند نمای ساختمان، دیوار تراس و بالکن، محوطه سازی و ... نیز استفاده کنید. زیرا این متریال کاملا ضد آب است و در برابر آسیب های محیطی مانند رطوبت، نور خورشید، گرد و غبار، حشرات و ... دچار آسیب نمی شود. همچنین اگر به دنبال دیوارپوشی هستید که بتوانید فضا های مرطوب ساختمان مانند سرویس بهداشتی، حمام و ... را دیزاین کرده و نگران پوسیدگی و ... آن نباشید، بهترین گزینه ترمووال است.

نحوه نصب ترمووال روی دیوار

همانطور که گفتیم نصب ترمووال روی دیوار کار دشوار و زمان بری نیست و می توانید با استفاده از ابزار های ساده، این کار را انجام بدهید. ولی لازم است بدانید که روش نصب ترمووال باید به درستی و مرحله به مرحله انجام شود تا دیوارپوش نصب شده دوام و پایداری بالایی داشته باشد و به مرور زمان، دچار آسیب نشده و خسارت و هزینه تعمیر و نگهداری به دنبال نداشته باشد. در ادامه مطلب مراحل و نحوه نصب ترمووال را به طور کامل بیان می کنیم.

  1. برش پروفیل های ترمووال: قبل از شروع نصب باید ترمووال را در ابعاد مورد نیازتان با استفاده از ابزار های تیز و با کیفیت برش بدهید. دقت کنید که برش ها دقیق و صاف باشند تا از زیبایی ظاهری ترمووال کاسته نشود.
  2. استفاده کردن از چسب های مخصوص نصب ترمووال: پس از برش با استفاده از چسب مخصوصی که به شکل یک لایه یکنواخت روی ترمووال زده می شود، این متریال را روی دیوار مورد نظر نصب و با دقت محکم کنید.
  3. اتصالات: برای اینکه بین قسمت های مختلف ترمووال اتصال محکم ایجاد کنید می توانید از پیچ، مهره یا قفل های مخصوص استفاده کنید. برای این کار این اتصالات را در مکان مورد نظر قرار داده و تکه های ترمووال را سر جای خود فیکس کنید.
  4. نصب کردن پنل های فشرده: گاهی اوقات پنل های فشرده ای مانند سیستم صوت، سیستم نورپردازی، و ... روی ترمووال نصب می شوند. این پنل ها را می توانید با استفاده از اتصالات مخصوص به صورت محکم روی ترمووال نصب کنید.
  5. تکمیل نصب و تمیز کردن: پس از اینکه ترمووال را نصب کردید، باید مرحله تکمیل و تمیز کاری را انجام بدهید. در این مرحله می توانید نقاط نصب را با استفاده از متریال های مختلف پنهان کنید و یک سطح یکنواخت و صاف ایجاد کنید. همچنین می توانید ترمووال را با استفاده از رنگ های مخصوص رنگ امیزی کنید.

خرید ترمووال

نکات کلیدی نصب ترمووال روی دیوار

برای اینکه نصب ترمووال به درستی انجام شود، باید برخی نکات مهم را رعایت کنید که در ادامه مطلب آن ها را بیان می کنیم.

  • قبل از اینکه ترمووال را روی سطح مورد نظرتان نصب کنید، از تمیز و هموار بودن سطح مطمئن شوید. برای این کار باید سطح را پاکسازی کرده و لکه ها، چربی، گرد و غبار و ... را تمیز کنید. سطح دیوار مورد نظر باید قبل از نصب کاملا خشک، تمیز و صاف باشد.
  • از دستگاه برش مناسب برای برش ترمووال استفاده کنید. با استفاده از ابزار هایی مانند اره مخصوص، قیچی، تیغ و ... می توانید به راحتی و با دقت ترمووال را برش داده و به صورت دقیق و صاف نصب کنید.
  • برای اینکه دوام ترمووال را افزایش بدهید، باید پروفیل های آن را به طور دقیق و صاف کنار هم و روی سطح مورد نظرتان نصب و محکم کنید. دقت کنید که هیچ شکاف و فاصله ای نباید روی سطح نصب وجود داشته باشد. برای این کار می توانید از خط کش، متر و ... استفاده کنید و با فاصله دقیق پروفیل ها را نصب کنید.

خرید ترمووال از مجموعه کینگ وود

 مجموعه کینگ وود با سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش و عرضه ترمووال ، مفتخر است که به عنوان یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین مراکز در این حوزه شناخته شده است. ما با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت‌های مناسب، همواره در تلاشیم تا نیاز مشتریان خود را به بهترین نحو برآورده سازیم.

کینگ وود طیف گسترده‌ای از ترمووال‌ را در رنگ‌ها، طرح‌ها و ابعاد مختلف ارائه می‌دهد تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. این مجموعه فقط از بهترین مواد اولیه و مرغوب‌ترین برندها برای تولید ترمووال‌ خود استفاده می‌کند. این مجموعه با حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم، محصولات خود را با قیمت مناسبی ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه قیمت ترمووال مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۰۳۶۰۷۷۶ تماس حاصل فرمایید.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha