۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
مبارزه با آفت سن در قطب تولید گندم استان سمنان انجام شد
مدیر جهاد کشاورزی میامی:

مبارزه با آفت سن در قطب تولید گندم استان سمنان انجام شد

میامی- حسینی مدیر جهاد کشاورزی میامی از مبارزه با آفت سن در قطب تولید گندم استان سمنان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۴۷۱ هکتار اراضی تحت سمپاشی قرار گرفته است.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه پایش عوامل خسارت‌زا در مزارع غلات و دانه های روغنی در شهرستان میامی با جدیت کنترل و مدیریت می شود، تاکید کرد: در سال زراعی۱۴۰۳‌_۱۴۰۲ تا کنون بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه علیه زنگ زرد در میامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۴۷۱ هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۱۴ هزار و ۸۷۰ هکتار نیز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات(گندم و جو) شهرستان انجام شده است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی در سال زراعی جاری پیش بینی شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد غلات دور از انتظار نبود و بر همین اساس عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت‌ زا ( زنگ زرد و آفت سن غلات)به صورت مستمر توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع غلات شهرستان میامی انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: در این خصوص در سال زراعی جاری تعداد ۱۲ کارشناس پهنه ، هشت کارشناس طرح جهش دیمزار و دو کارشناس شبکه مراقبت و پیش آگاهی وظیفه نظارت و مراقبت از مزارع را به عهده دارند و توصیه‌های فنی لازم را به منظور مبارزه به موقع و اصولی با عوامل خسارتزا به کشاورزان ارائه می‌کنند.

حسینی افزود: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ ریزش آفت سن به مزارع غلات شروع و با توجه به آماربرداری‌های صورت گرفته توسط شبکه‌های مراقبت مطابق دستورالعمل‌های فنی سازمان حفظ نباتات کشور، عملیات مبارزه با این آفت مهم و کلیدی از تاریخ ۵ فروردین‌ماه سال‌ زراعی جاری آغاز شد و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای حفظ تولید محصول و مدیریت عوامل خسارتزای مزارع غلات، در تمام مناطق تحت پوشش شهرستان کمیته پایش عوامل خسارتزا تشکیل شد و مزارع به طور مستمرتوسط اعضا شبکه های مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی مورد پایش قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات کشت پاییزه آبی و دیم شهرستان ۲۵ هزار و ۷۶۶ هکتار است، تاکید کرد: ۱۶ هزار و ۸۸۰ گندم، هفت هزار و ۲۳۶ جو ، ۳۵۰ هکتار کلزا و یک هزار و ۳۰۰ هکتار کاملینا در میامی کشت شده است.

حسینی افزود: برای اجرای عملیات مبارزه با عوامل خسارت‌زای مزارع غلات و کلزا تعداد چهار فروند پهپاد سمپاش در کنار سایر سمپاش‌ها (توربولاینر ، لانس دار و پشت تراکتوری) در شهرستان به کارگرفته شده است.

کد خبر: ۲۸۷٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha