۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
فعالیت کارخانه های آرد گلستان تنها با ۲۰ درصد ظرفیت| گندم استان بدون فرآوری خارج می شود
رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت آرد گلستان انتقاد کرد؛

فعالیت کارخانه های آرد گلستان تنها با ۲۰ درصد ظرفیت| گندم استان بدون فرآوری خارج می شود

گرگان- زاهدی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت آرد گلستان گفت: کارخانه های آرد با ۲۰ درصد ظرفیت فعال هستند و برای بهتر شدن شرایط دولت از سال گذشته قول مساعد برای عدم خروج گندم را از استان داده است.

جعفر زاهدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر در نظر بگیریم ۳۰ کارخانه آرد فعال در گلستان وجود داشته و ظرفیت تولید آنها روزی ۱۵۰ تن باشد، این رقم در هر ماه معادل ۱۳۵ هزار تن خواهد شد که معادل ظرفیت کارخانه های آرد در گلستان است.

رئیس هیئت انجمن صنفی کارفرمایان صنعت آرد گلستان با بیان اینکه ظرفیت تولید آرد در این استان بسیار بیشتر از جمعیت آن است، افزود: با وجود اینکه گلستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و استانی ضعیف است، متاسفانه دولت هر روز مجوز جدیدی برای ایجاد کارخانه می دهد، در حالی که همین تعداد کارخانه های موجود با حداقل ظرفیت فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف آرد گلستان چه یارانه ای یک و چه نیمه یارانه ای در حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تن است، خاطرنشان کرد: کارخانه های آرد در گلستان سه برابر این ظرفیت می توانند تولید داشته باشند اما در حال حاضر با ظرفیت ۲۰ الی ۳۰ درصد فعال هستند و برخی شرکت ها حتی با ۱۰ درصد کار می کنند.

زاهدی با تاکید بر این مساله که حرف اول در تولید گندم کشور را سه استان فارس، خوزستان و گلستان می زنند، یادآور شد: اما از آنجایی که گندم این استان بهترین گندم ایران است، تا سال های گذشته خام خواری میشد و دسترنج کشاورز گلستانی را از استان خارج می کردند.

وی ادامه داد: به همه سازمان ها شکایت کردیم که ما در گلستان نفت، صنعت، گردشگری و بخش دیگری برای توسعه اقتصادی نداریم و حرف ما این است که گندم گلستان باید فرآوری و به صورت آرد از استان خارج شود تا کارخانه ها نیز بتوانند فعال باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت آرد گلستان با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان به دنبال انجام این اقدام هستند، افزود: سال گذشته به دلیل خشکسالی، تولید گندم استان کاهش یافت اما امیدوار هستیم در سال جاری با توجه به اینکه بارش های به موقع و تولید خوبی داریم شاهد افزایش تولید و فرآوری گندم در استان باشیم.

کد خبر: ۲۸۷٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha