۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
قیمت دلار در مسیر کاهش بیشتر تا حمایت معتبر| دلار ۳۰ روزه ۱۷.۵  درصد ریزش داشت
گزارش و تحلیل تکنیکال دلار

قیمت دلار در مسیر کاهش بیشتر تا حمایت معتبر| دلار ۳۰ روزه ۱۷.۵ درصد ریزش داشت

بنظر می آید قیمت دلار قصد دارد مدتی را صرف انباشت و ریز نوسانات بر روی حمایت ۶۰ هزار تومان کند و طبق تحلیل های قبل احتمال دارد که تا حمایت معتبر ۵۵ هزار تومان نیز کاهش یابد.

بازار، گروه بانک و بیمه: قیمت دلار طی ۳۰ روز معاملاتی، از سقف تاریخی ۷۲ هزار تومان در اوج طمع تا محدوده ۵۹ هزار تومان ریزش کرد که در حال حاضر در محدوده ۵۹ هزار تومان معامله میشود. این ریزش زمانی اتفاق افتاد که سرمایه گذاران در اوج طمع و خوش بینی به اهداف بالاتری در کوتاه مدت فکر میکردند؛ البته ریزش های فعلی به نشانه ریزش عمیق در بلند مدت نیست ولی هنگامی که قیمت دلار یا هر مورد دیگری در کوتاه مدت رشد زیادی را تجربه میکند، باید به روند اسپایک و تند و تیز صعود شک کرد. بعد هر رشدی، افتی هم وجود دارد که همیشه باید به آن توجه کرد و در خرید اقلام اساسی یا بازار های پایه، روند کوتاه مدتی قیمت و شاخص ترس و طمع سرمایه گذاران را هم مد نظر قرار داد. طی ۱۴ روز اخیر، قیمت دلار توسط بانک مرکزی و سیاست های انقباضی اش و همچنین سیو سود سرمایه گذاران دچار ۱۷.۵ درصد ریزش شد که نشان میدهد دلار در کوتاه مدت روندی فرسایشی خواهد داشت و ممکن است حتی ۵۵ هزار تومان را هم ببیند؛ اما باید خاظر نشان کرد که تارگت ۸۵ هزار تومان در روند در بلند مدت همچنان وجود دارد و نباید انتظار داشت که قیمت ارز در بلند مدت ثابت بماند بلکه آنچه مورد انتظار کارشناسان بازار ارز است ، این است که بازار با نوسان کمتر و با ثبات تری را شاهد باشیم . لذا در حمایت های میان مدت میتوان بررسی بیشتری برای خرید و سرمایه گذاری در سهام و اقلام دلاری محور داشته باشیم.

قیمت دلار در مسیر کاهش بیشتر تا حمایت معتبر| دلار ۳۰ روزه ۱۷.۵  درصد ریزش داشت


قیمت دلار طی ۳۰ روز اخیر با افت ۱۷.۵ درصدی از سقف ۷۲ هزار تومان به ۵۹.۵ هزار تومان رسیده است که در حال حاضر به زیر حمایت قوی ۶۰ هزار تومان نفوذ کرده است. به لحاظ تئوریک و از نظر وایکوف، بنظر می آید قیمت دلار قصد دارد وارد فاز انباشت و رنج های مثبت بین نواحی ۵۵ و ۶۰ هزار تومان شود.

تحلیل تکنیکال دلار
پس از اینکه قیمت دلار طی ۴ ماه با افزایش ۴۶ درصدی از محدوده ۵۰ هزار تومان به سقف تاریخی ۷۲ هزار تومان رسید، کاهش تنش های نظامی در منطقه، سیاست های بانک مرکزی، و فروکش کردن حرص و طمع سرمایه گذاران شوکی به قیمت دلار وارد کرد و جلوی رشد بیشتر آنرا گرفت. قیمت دلار طی ۳۰ روز اخیر با افت ۱۷.۵ درصدی از سقف ۷۲ هزار تومان به ۵۹.۵ هزار تومان رسیده است که در حال حاضر به زیر حمایت قوی ۶۰ هزار تومان نفوذ کرده است. به لحاظ تئوریک و از نظر وایکوف، بنظر می آید قیمت دلار قصد دارد وارد فاز انباشت و رنج های مثبت بین نواحی ۵۵ و ۶۰ هزار تومان شود.

قیمت دلار در مسیر کاهش بیشتر تا حمایت معتبر| دلار ۳۰ روزه ۱۷.۵  درصد ریزش داشت




نتیجه تحلیل ها
گفتنی است مقالات تحلیل دلار که در قالب بنیادی و تکنیکال نوشته شده، برای برخی از افراد غیرقابل قبول و یا حداقل خلاف روند حساب میشد؛ اما همانطور که مشاهده کردیم قیمت دلار تا به امروز با کاهش های کوتاه مدت مواجه شده و در حال حاضر نیز با رسیدن به حمایت های معتبر میتوان به صورت پله ای و با استفاده از استراتژی DCA اقدام به سرمایه گذاری در بازار های دلاری محوری مانند طلا و کالا، سهام و ارز دیجیتال کرد و برخی دیگر که با تورم هستند مانند مسکن، خودرو و سایر موارد که البته نیازمند تحلیل و بررسی کامل دارد.

کد خبر: ۲۸۷٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      1 2
      موشکا کار خودشو کرده .وقتی جواب نتونستن بدن.قدرت ایران ثابت شد طبعیی بعدشم پولش با ارزش بشه
    • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      چرا ناراحتین از پایین آمدن دلار تمام کنید بازی کردن با زندگی مردم گرانی بیچاره کرده مردم و بس کنید