۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در زمینه فناوری‌های نوین صنعت گاز
در دیداری دوجانبه مطرح شد

تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در زمینه فناوری‌های نوین صنعت گاز

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در دیدار با مقام‌های فدراسیون انرژی روسیه با تأکید بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در صنعت گاز، بر لزوم تحلیل دقیق و شناسایی ظرفیت‌ها تأکید کرد.

به گزارش بازار، حسینعلی محمدحسینی در نشست مشترک مدیران شرکت ملی گاز ایران و فدراسیون انرژی روسیه که در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به علاقه‌مندی ایران با هدف توسعه روابط میان این شرکت و خانه گاز با روسیه، بر آغاز فرایند هوشمندسازی در زنجیره گاز در ایران اشاره کرد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد فدراسیون انرژی روسیه مبنی بر ایجاد میزگرد و نشست‌های تخصصی در حوزه‌های دیجیتال‌سازی، هوشمندسازی، و رصد و تحلیل داده‌ها در هفته انرژی روسیه، همچنین در کنگره انرژی در سن‌پترزبورگ روسیه، شکل‌گیری فعالیت‌ها و اقدام‌های مشترک را ضروری دانست.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران با ضروری‌دانستن رصد، مطالعه و سیاست‌گذاری بازارهای انرژی جهان در یک مرکز مشترک، بر انتقال تجربه‌های مشترک در حوزه‌هایی مانند کاهش حجم هدررفت گاز، هوشمندسازی سیستم‌های اندازه‌گیری و ارتقای مقاوم‌سازی تأسیسات گاز در برابر حملات تروریستی و خرابکارانه تأکید کرد.

محمدحسینی به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در صنعت گاز ایران به‌منظور صادرات، واردات، پالایش، انتقال گاز و تبیین فعالیت‌های مشترک در این حوزه اشاره کرد و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تعریفی درباره زمینه‌ همکاری مشترک در این حوزه‌ها خبر داد.

نمایندگان و مسئولان فدراسیون روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان سندی پایه و راهنما، بر لزوم تحلیل دقیق، شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری و نیز هماهنگی بیشتر با هدف ایجاد فضاهای همکاری مشترک تأکید کردند.

بنا بر این گزارش، طرف روسی ضمن ابراز علاقه‌مندی به‌منظور تعریف فعالیت مشترک و انتقال تجربه‌ در حوزه هوشمندسازی سیستم‌های اندازه‌گیری و دیجیتال‌سازی، گفت: با توجه به اینکه زمینه همکاری مناسبی برای استفاده از فناوری‌های مرتبط در حوزه هوشمندسازی میان دو کشور وجود دارد، روسیه درصدد است تا از طریق هوشمندسازی، حجم هدررفت گاز در شبکه انتقال و توزیع را کاهش دهد.

ایجاد یک مرکز تحقیقات و مطالعه مشترک در حوزه گاز، ایجاد قطب گازی در شمال ایران و سوآپ گازی، همچنین تجارت گاز و برق از دیگر محورهای مذاکرات در این نشست بود. دو طرف بر ادامه مذاکرات از طریق تشکیل کارگروه تخصصی، پیش از برگزاری کنگره سن‌پترزبورگ روسیه، برای نهایی‌کردن حوزه‌های هدف همکاری تأکید کردند.

کد خبر: ۲۸۷٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha