۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
حقوق سربازان باردیگر افزایش یافت
عضو هیات رئیسه مجلس:

حقوق سربازان باردیگر افزایش یافت

عضو هیات رئیسه مجلس از افزایش حقوق سربازان برمبنای مجرد، متاهل، مشغول در مناطق علمیاتی یا غیرعملیاتی خبر داد و گفت: اعتباری معادل ۶ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق سرباز اضافه شده است.

به گزارش بازار، سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی درباره افزایش اعتبارات بودجه‌ای مربوط به حقوق سرباز در سال ۱۴۰۳ گفت: در جداول بودجه ۱۴۰۳ و جدول شماره ۲۱، اعتباری معادل ۶ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق سرباز توسط مجلس اضافه شده است که موجب خواهد شد حقوق سرباز از همین ماه جاری (اردیبهشت) با تغییرات و تحولات بزرگی روبرو می شود.

وی در رابطه با وضعیت مختلف حقوق سربازان اظهار کرد: سربازان در رده‌های مختلفی حقوق دریافت می‌کنند و بستگی به مجرد یا متاهل بودن سرباز، حقوق وی نیز تغییر خواهد کرد و همچنین منطقه مورد خدمت نیز به همین ترتیب در حقوق فرد موثر است. بدین ترتیب سرباز مجرد یا متاهل در منطقه علمیاتی یا غیرعملیاتی دارای چهار نوع حقوق متفاوت هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بااشاره به حداقل حقوق مربوط به سرباز متاهل مشغول به خدمت در مناطق عملیاتی گفت: سرباز متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند در سال گذشته حداقل حقوقی معادل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بوده است و این رقم در فروردین ۱۴۰۳ معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان شده است ولی با اعتبارات مصوب شده در مجلس در بودجه ۱۴۰۳ برای این امر، حقوق اردیبهشت سربازان حداقل باید معادل ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان باشد.

دهنوی در ادامه افزود: حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی، در سال گذشته حداقل معادل ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده است که در فروردین ۱۴۰۳، میزان حداقل حقوق سربازان متاهل مشغول به خدمت در مناطق غیرعملیاتی معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان شده است که با مصوبه مجلس در زمینه افزایش اعتبارات حقوق سرباز، میزان آن به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.

وی در رابطه با وضعیت حقوق سربازان مجرد در منطقه عملیاتی افزود: سربازان مجرد در منطقه عملیاتی در سال گذشته حداقل معادل ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان دریافتی داشتند که این میزان در فروردین ۱۴۰۳ به حداقل ۷ میلیون ۳۶۰ هزار تومان رسیده است و با اعتبارات جدید اضافه شده مجلس باید حداقل حقوق سرباز مجرد مشغول به خدمت در مناطق عملیاتی به رقم ۸ میلون ۴۵۰ هزار تومان برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین دسته سربازان مجرد فعال در مناطق غیرعملیاتی هستند که سال گذشته حداقل ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند که این رقم در فروردین ۱۴۰۳ به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و با توجه به اعتبارات مصوب شده مجلس برای افزایش حقوق سربازان در قانون بودجه ۱۴۰۳، حداقل حقوق سربازان مجرد در مناطق شهری و غیرعملیاتی معادل ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بوده است که نقطه نهایی تلاش‌های مجلس یازدهم در زمینه افزایش حقوق سرباز بوده است. تلاش مجلس یازدهم سبب تغییرات بزرگ در حقوق پرداختی به سربازان شد و ان شاء الله این رویکرد در مجلس آتی نیز تداوم داشته باشد و شاهد تحقق عدالت برای جوانان سرباز این مرز و بوم باشیم.

کد خبر: ۲۸۶٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha