۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
سرمایه گذاری ۴۱ میلیون یورویی برای صادرات "ال پی جی" از پارس جنوبی|۱.۳ میلیارد دلار نصیب کشور می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۴۱ میلیون یورویی برای صادرات "ال پی جی" از پارس جنوبی|۱.۳ میلیارد دلار نصیب کشور می شود

بوشهر- اسدی مدیرعامل پارس جنوبی از سرمایه گذاری ۴۱ میلیون یورویی برای صادرات "ال پی جی" از پارس جنوبی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، ۱.۳ میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشور می شود.

سخاوت اسدی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه صادرات ال پی جی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این تفاهم نامه در آخرین روز برپایی نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش منعقد شده و امیدوارم برکات ارزشمندی در بر داشته باشد.

وی افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهش تولید نامگذاری شده، سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در راستای رشد تولید و افزایش بهره وری نهایت توان خود را به کار می گیرد.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی ارزش این سرمایه گذاری را بالغ بر ۴۱ میلیون یورو برشمرد و خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه بین منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت فراسکو منعقد شده و بر اساس مفاد این تفاهم نامه، میزان صادرات ال پی جی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزایش می یابد.

اسدی تصریح کرد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، تامین مالی، اجرا و بهره‌برداری از طرح انتقال، بارگیری و صادرات گاز مایع "ال پی جی" سرد از اسکله شماره 10 مجتمع خدماتی پارس به مدت 10 سال و به مبلغ 41 میلیون یورو به شرکت فراسکو واگذار شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این قرارداد، سالانه 1.5 میلیون تن به صادرات گاز مایع سرد افزوده می شود گفت: با اجرای کامل مفاد این تفاهم نامه، به میزان 1.3 میلیارد دلار نیز درآمد ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha