۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مسابقات دوستانه بین المللی مهارت با حضور ۱۴ کشور در گلستان برگزار می شود
معاون سازمان فنی و حرفه ای کشور: 

مسابقات دوستانه بین المللی مهارت با حضور ۱۴ کشور در گلستان برگزار می شود

گرگان- معاون فنی و حرفه ای کشور گفت: مسابقات دوستانه بین المللی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات با شرکت ۱۴ کشور دنیا به صورت مجازی و حضوری ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی حسین شهریور ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: یکی از افتخارات سازمان برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی برگزاری مسابقات است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: مسابقات مهارت آزاد، مسابقه ملی مهارت و مسابقات مسئله محور و مسابقات ملی دانشجو محور از جمله انواع مسابقاتی است که توسط سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است در راستای ارتقا مهارت کارگران، مسابقات ملی کارگران مهارت محور را در آذر ماه برگزار خواهیم کرد، همچنین مسابقات مهارت های مشاغل نوظهور نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: دومین دوره مسابقات زندانیان و همچنین دومین دوره مسابقات کارکنان نیروهای مسلح نیز از جمله دیگر مسابقاتی است که در دستور کار سازمان است.

وی با اشاره به مسابقات بین المللی هم گفت: اولین دوره مسابقات بین المللی دوستانه مهارت به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است و مسابقات جهانی مهارت شهریور ماه در لیون فرانسه برگزار می شود که ۱۵ رشته از ایران در این رویداد بین المللی حاضر خواهند شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: سومین دوره جشنواره ملی مهارت در هفته اول مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد که در این جشنواره از پیشکسوتان تجلیل و بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه مهارت تکریم خواهند شد، همچنین از خیرین مهارتی و سفیران مهارت تقدیر می شود.

شهریور خاطرنشان کرد: مسابقات دوستانه بین المللی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات با شرکت ۱۴ کشور دنیا به صورت مجازی و حضوری ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی گلستان برگزار می شود.

وی افزود: توسعه نرم افزار موبایل، تکنولوژی وب، مدیریت سیستم های تخت شبکه، راهکارهای نرم افزارهای کسب و کار، طراحی مهندسی مکانیک کد و فناوری طراحی گرافیک رشته های حاضر در مسابقات دوستانه بین المللی مهارت هستند.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha