۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
دادوستد ۴۳۲ هزار میلیارد تومانی فرابورس در هفته گذشته

دادوستد ۴۳۲ هزار میلیارد تومانی فرابورس در هفته گذشته

دادوستد بیش از ۳۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش ۴۳۲ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بازارهای فرابورس به ثبت رسید.

به گزارش بازار، در جریان معاملات فرابورس ایران در هفته‌ای که گذشت، طی ۴ روز کاری بیش از ۳۳ میلیارد برگه دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۴۳۲ هزار میلیارد تومان در ۷۰۸ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد. حجم معاملات هفته گذشته ۵ درصد رشد داشت و ارزش معاملات نوسان خاصی را تجربه نکرد.

بررسی ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در این مدت بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معاملات در بازار اول و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دادوستد در بازار دوم فرابورس ثبت شده است.

همچنین بازار نوآفرین شاهد دادوستدهایی به ارزش نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان بوده است. ارزش معاملات بازار توافقی نیز بیش از ۱۵ میلیارد تومان بود که رشدی ۱۵ درصدی داشت.

این گزارش می‌افراید: طی هفته گذشته بیش از ۴۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی دادوستد شد.

گفتنی است در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه بیش از ۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بود که ۴۷ درصد آن متعلق به ۵ گروه بود.

به این ترتیب که ۵ گروه انبوه‌سازی، رایانه، محصولات غذایی، محصولات شیمیایی و خودرو در مجموع نزدیک به نیمی از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

در پایان معاملات هفته گذشته، شاخص کل در سطح ۲۴ هزار و ۸۱۹ واحد با افت ۱.۵ درصدی کار خود را به پایان رساند.

کد خبر: ۲۸۶٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha