۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
محدودیت سرمایه‌گذاری استرالیا در شرکت‌هایی که به رژیم اشغالی سلاح می‌رسانند

محدودیت سرمایه‌گذاری استرالیا در شرکت‌هایی که به رژیم اشغالی سلاح می‌رسانند

صندوق سی‌بوس که بر دارایی ۹۰ میلیارد دلاری استرالیا نظارت دارد در حال ارزیابی سیاست خود درباره «نگرانی جامعه درمورد درگیری در نوار غزه» است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، صندوق سی‌بوس، یکی از بزرگترین صندوق‌های بازنشستگی در استرالیا، سیاست سرمایه‌گذاری خود را «پس از فشار یک اتحادیه بزرگ» برای انحلال سهام خود در شرکت‌هایی که به رژیم صهیونیستی تسلیحات و فناوری دفاعی عرضه می‌کنند، بازنگری می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، سخنگوی این صندوق که بر دارایی‌های ۹۰ میلیارد دلاری استرالیا (۵۹ میلیارد دلار آمریکا) نظارت دارد، گفت که این صندوق در حال ارزیابی سیاست خود در میان "نگرانی جامعه در مورد درگیری در نوار غزه" است.

این سخنگو افزود: چارچوب استثنائات صندوق سی‌بوس در حال حاضر در دست بررسی است تا اطمینان حاصل شود که به نگرانی‌های اعضای صندوق پاسخ می‌دهد و در عین حال تضمین می‌کند که تمام تعهدات نظارتی رعایت شده است.

بلومبرگ افزود که این صندوق "در واقع سرمایه گذاری مستقیم در برخی از کارخانه‌های اسلحه سازی را حذف نمی‌کند. "

شایان ذکر است که صندوق سی‌بوس بر اساس آخرین افشاگری‌های اینترنتی خود، در پایان سال گذشته حدود ۳ میلیون دلار سهام در شرکت لاکهید مارتین که هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند، در اختیار داشت.

این شرکت همچنین حدود ۳.۵ میلیون دلار استرالیا سهام در RTX دارد که به رژیم صهیونیستی سلاح می‌فروخت.

در اقدامی مشابه، کنفرانس عمومی کلیسای متحد متدیست، که در اواخر آوریل گذشته در شارلوت، کارولینای شمالی برگزار شد، فراخوانی پیشگام به مدیران سرمایه گذاری کلیسا ارسال کرد تا اوراق قرضه «رژیم صهیونیستی» را که فلسطینیان را تحت اشغال نظامی مستمر قرار می‌دهد، حذف کنند.

کد خبر: ۲۸۶٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha