۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
هراس دلار از حضور پررنگ بازارساز

هراس دلار از حضور پررنگ بازارساز

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار به خودی خود جان نوسان بالایی ندارد اما اگر بازارساز در بازار با مداخله حضور پررنگی داشته باشد قیمت دلار می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود.

به گزارش بازار، قیمت دلار در هرات از ده روز پیش وارد کانال ۶۰ هزار تومان شده و طی این ده روز در همین کانال نوسان داده است. بازار ارز و سکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ بر مدار افزایش بود و در روز ۲۴ فروردین سقف جدید به ثبت رساند. پس از این سقف بازار ارز مرزهای بالایی عقب نشست و با نزول طی ده روز به کف کانال ۶۰ هزار تومان رسید. به عقیده گروهی از تحلیلگران بازار پس از روزهای طوفانی و اوج و فرود، فعلا در روزهای اسراحت به سر می‌برد. بر این اساس بازار فعلا نه قدرت افزایش دارد و نه جان کاهش.

در پشت خط سه‌شنبه خبر تمدید اختیارات بانک مرکزی برای کنترل بازار مورد توجه معامله‌گران بود. شورای‌عالی هماهنگی سران قوا با تمدید مصوبۀ کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی موافق کرد. این مصوبه اختیارات لازم را برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی به بانک مرکزی می‌دهد.

در روز جمعه سایت تابناک مدعی شده یک منبع آگاه گفته با توجه به تمدید مصوبه مداخلات در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، به زودی بانک مرکزی ایران برای کنترل نرخ ارز به بازار سلیمانیه ورود خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود مداخلات بازارساز از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت به مدت ۵ روز بصورت گسترده عملیاتی شود. گفتنی است به تازگی اقدامی مشابه توسط بازارساز در بازار امارات و با مداخله درهمی صورت پذیرفته است.

در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران اینترنشنال ادعای مشابه با سایت خبری تابناک داشت و گفته بود بانک مرکزی ایران به مدت ۵ روز در امارات روزانه ۲۵۰ میلیون درهم مداخله می‌کند. پس از آن روز قیمت دلار سه کانال عقب نشست.

قیمت دلار هرات طی هفته گذشته بارها به سمت کف ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت کرد ولی در نتوانست این مرز حمایتی را از دست بدهد. همچنین در روند معاملاتی هفته گذشته قیمت دلار هرات همواره سقف‌های پایین‌تری را به ثبت رسانده است. در معاملات پشت خطی جمعه شب، قیمت دلار هرات در ۴۴۰ تومان بسته شد.

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار به خودی خود جان نوسان بالایی ندارد اما اگر بازارساز در بازار مداخله داشته باشد قیمت دلار می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. اما اگر در روزهای آینده فاند خبری به بازار بیاید در جهت نوسان بازار اثرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۲۸۶٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha