۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
جزئیات سفر ۱۷۰ گردشگر اندونزیایی به اروند اعلام شد| استقبال فعالان گردشگری و صنایع دستی

جزئیات سفر ۱۷۰ گردشگر اندونزیایی به اروند اعلام شد| استقبال فعالان گردشگری و صنایع دستی

آبادان- بابامرادی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند جزئیات سفر ۱۷۰ گردشگر اندونزیایی به این منطقه را تشریح کرد.

امیرهوشنگ بابامرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۷۰ گردشگری اندونزیایی که هم اکنون برای عتبات عالیات در کشور عراق حضور دارند، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه از طریق مرز شلمچه وارد منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) می شوند.

وی افزود: سفر آنها یک روزه است و این اتفاق خوب برای اولین بار در تاریخ گردشگری منطقه آزاد اروند رقم می خورد و همچنین پیامدهای مثبت اقتصادی به همراه دارد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: بازدید از جاذبه های گردشگری و اماکن میراثی بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای گردشگران کشور اندونزی است؛ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یکی از مجموعه های گردشگری از دیگر برنامه ها است.

حضور گردشگر خارجی در اروند مزیت دارد

مدیرعامل یک تعاونی صنایع دستی در منطقه آزاد اروند نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: معرفی جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند به کشور اندونزی با توجه به اینکه افراد حاضر اغلب تورگردان و آژانسدار اندونزیایی هستند از نظر جذب گردشگر می تواند بسیار مهم باشد.

مهدیه عبدی افزود: معرفی فرهنگ مردم ایران و به خصوص مردم خونگرم شهرهای آبادان و خرمشهر، معرفی و بازاریابی و حتی فروش صنایع دستی امکان برنامه ریزی برای دور بعدی حضور گردشگران اندونزی را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: محک زدن ظرفیت گردشگری منطقه و سعی در بهبود آن و حتی جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد محیط های گردشگری و از همه مهمتر معرفی جاذبه های گردشگری مذهبی و مقاومت این منطقه از مزایای حضور گردشگران خارجی در منطقه آزاد اروند است.

گردشگران خارجی سفیران توریسم و صنایع دستی اروند هستند

مدیر بازارچه صنایع دستی آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حضور گردشگران کشور اندونزی در شهرهای آبادان و خرمشهر باعث درآمد بیشتر فعالان صنایع دستی می شود.

مریم نادری خاطرنشان کرد: بدون شک حضور گردشگران خارجی پُر خیر و برکت خواهد بود و بهترین تبلیغ برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و آشنایی با صنایع دستی است.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی بهترین سفیران تبلیغاتی برای صنعت توریسم و صنایع دستی ایران هستند و از سازمان منطقه آزاد اروند برای برگزاری تور ورودی خارجی در چنین ابعاد بزرگی سپاسگزاریم.

کد خبر: ۲۸۶٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha