۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
سرانه مصرف آرد در مازندران ۹ کیلوگرم در ماه است
مدیرکل غله مازندران:

سرانه مصرف آرد در مازندران ۹ کیلوگرم در ماه است

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران سرانه مصرف آرد را برای هر نفر در استان ۹ کیلوگرم در ماه اعلام کرد.

عباسعلی وفائی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: سرانه مصرف آرد در استان مازندران برای هر نفر حدود ۹ کیلوگرم در ماه بوده و این رقم در شهرستان بابلسر حدود ۱۰ کیلوگرم است، که دلیل اصلی آن با توجه به شرایط خاص استان از لحاظ جمعیت شناور ورودی و همچنین وجود کارگران فصلی برای طرح های اقتصادی و کشاورزی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر هزار و ۳۰۰ نفر یک واحد خبازی وجود داشته اما در شهرستان بابلسر به ازای هر ۷۰۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد اظهار داشت: با پیگیری و همچنین توجه به جمعیت شناور مسافران و کارگران فصلی، به منظور تامین نیاز استان سهمیه های آرد مناسبتی و ترمیمی به فرمانداران هر شهرستان تخصیص می یابد تا پس از تصمیم گیری در کارگروه به سهمیه نانوایان منتخب اضافه شود.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران به ضرورت توجه دستگاه های نظارتی به مصرف صحیح آرد اشاره کرد و گفت: دستگاه های نظارتی توجه بیشتری به عملکرد نانوایان و استفاده صحیح از آرد تخصیص یافته داشته باشند تا یارانه پرداختی دولت به بخش آرد و نان به هدر نرود.

وی از اعضای کارگروه آرد ونان خواست ساعت کاری خبازان را متناسب با نیاز شهروندان در نظر بگیرند و با نظارت بیشتر و بازدید از خبازی ها از تعطیلات خودسرانه این واحدهای صنفی جلوگیری شود.

وفائی نژاد همچنین از وجود نانوایی های اجاره ای و نا آشنا با مهارت های لازم برای پخت نان شکایت کرد و گفت: با هرگونه خرید و فروش واحدهای خبازی و عوامل واسطه در چرخه آرد و نان برخورد قاطع صورت گیرد.

کد خبر: ۲۸۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha