۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
بهترین الکتروموتور کولر آبی و موتور فن کویل

بهترین الکتروموتور کولر آبی و موتور فن کویل

با شروع فصل تابستان و آغاز روزهای گرم در این فصل سیستم های تهویه شروع به فعالیت می کنند. یکی از تجهزات و سیستم های تهویه سرمایشی در این فصل کولر های آبی و انواع فن کویل است.

با شروع فصل تابستان و آغاز روزهای گرم در این فصل سیستم های تهویه شروع به فعالیت می کنند. یکی از تجهزات و سیستم های تهویه سرمایشی در این فصل کولر های آبی و انواع فن کویل است. با شروع این فصل بسیاری برای خرید این تجهیزات و سرویس آنها اقدام خواهند کرد. سرویس و تعمیر این تجهیزات در فصل تابستان و گرما افزایش پیدا کرده که از این رو تهیه قطعات و انتخاب آنها امری ضروری و تخصصی به شمار می رود. یکی از قطعات مهم کولر های آبی الکتروموتور یا به عبارتی قلب تپنده این تجهیز است.

به گزارش بازار و به نقل از صنعتکار موتور های کولر آبی که به آن دینام کولر هم گفته می شود، با استفاده از انرژی الکتریسته و تبدیل آن به انرژی مکانیکی باعث چرخش فن شده و در نتیجه این عمل هوای تولید شده خنک راکه در داخل کولر ایجاد شده به بیرون از طریق کانال کولر هدایت می کند.

بهترین الکتروموتور کولر آبی و موتور فن کویل

انواع موتور کولر آبی

به طور کلی موتور کولر آبی در دو نوع خازن دائم کار و سیم پیچ راه انداز تولید و عرضه می شوند. دینام کولر در سه قدرت مختلف تولید می شوند که هر کدام از آنها بر اساس ظرفبت کولر های آبی قابل عرضه هستند. این سه قدرت الکتروموتور کولر آبی عبارتند از:

موتور کولر ½ اسب

موتور کولر آبی ½ اسب برای کولرهای با ظرفیت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ مناسب بوده که معمولا با دسته سفید تولید و عرضه می شوند.

موتور کولر ⅓ اسب

الکتروموتور کولر آبی ۳/۱ اسب بهترین گزینه برای کولرهایی با ظرفیت ۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰ است. این مدل از دینام کولر با دسته قرمز تولید و عرضه می شوند.

موتور کولر ¾ اسب

موتور کولر ۴/۳ اسب آخرین و پرقدرت ترین نوع دینام کولر است. این الکتروموتور مناسب برای انواع کولرهای آبی با ظرفیت ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ است. این نوع از موتور کولر با دسته سبز تولید و عرضه می شود.

خرید موتور کولر آبی

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید بهترین موتور کولر آبی نوع برند و سیم پیچ این تجهیز است. معمولا دینام هایی که از سیم پیچ مسی ساخته شده اند، راندمان و طول عمر بالاتری نسبت به سایر دینام های دیگر دارند. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام انتخاب موتور کولر باید به آن توجه کرد نوع ضمانت و خدمات پس از فروش این قطعه است.

بهترین الکتروموتور کولر آبی و موتور فن کویل

فن کوئل

یکی دیگر از تجهیزاتی در فصل گرما و تابستان کاربرد فراوانی دارد فن کویل ها است. به طور کلی فن کویل به سه طریق زمینی، سقفی و دیواری قابل نصب است. فن کویل ها یکی از اجزای اصلی سیستم های تهویه مطبوع هستند که برای خنک سازی و گرمایش فضاهای مختلف استفاده می شوند. سرویس و تعمیر منظم این تجهیزات امری ضروری به شمار می رود.

یکی از قطعات مهم و پرکاربرد فن کویل ها الکتروموتور فن کویل یا دینام فن کویل است. موتور های فن کویل در دو مدل تک شفت و دو شفت بسته به نوع فن کویل قابل عرضه هستند. انتخاب و خرید موتور فن کویل به دلیل کارکرد دائم این قطعه بسیار مهم است. یکی از نکات مهم در هنگام خرید این الکتروموتور نوع برند و قدرت موتور است.

بهترین الکتروموتور کولر آبی و موتور فن کویل

قدرت الکتروموتور فن کوئل بستگی به نوع کویل دارد. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام انتخاب این قطعه باید به آن توجه کنیم برند آن است. موتور های فن کویل برندهای مختلفی در بازار جهت عرضه دارند. این برندها عبارتند از:

  • سیسمه sisme ایتالیایی
  • المو ساخت کشور ایتالیا
  • مگا گلپایگان
  • الکتروژن ساخت ایران
  • پایونیر ساخت تایلند

به طور کلی خرید و انتخاب الکتروموتور های خانگی نظیر موتور کولر آبی، موتور های فن کویل و هر تجهیزی که از موتورهای الکتریکی در راه اندازی آنها استفاده می شود نیاز به دانش و تخصص کافی دارد. پیشنهاد می شود قبل از خرید این قطعات تحقیقات لازم را به عمل آورده و حتما با متخصصان این امر در تماس باشید. همچنین شما عزیزان می توانید جهت آشنایی بیشتر با انواع الکتروموتورهای خانگی و خرید بهترین برندهای آن به وب سایت گروه بازرگانی صنعتکار مراجعه فرمایید. این مجموعه به صورت کاملا تخصصی انواع تجهیزات صنعتی، ادوات کشاوری و تجهیزات تاسیساتی را در بهترین برندها موجود و در سراسر کشور عرضه خواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۶٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha