۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
تاثیر منفی نبود ثبات در تصمیم‌گیری‌های دولتی بر تجارت
در گفت و گو با بازار تشریح شد؛

تاثیر منفی نبود ثبات در تصمیم‌گیری‌های دولتی بر تجارت

تبریز- قاری زاده، فعال اقتصادی از تاثیر منفی نبود ثبات در تصمیم‌گیری‌های دولتی بر تجارت خبر داد.

عبدالله قاری‌زاده مدیرعامل شرکت سیمکات تبریز در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: نوسانات بازار داخلی، قدرت چانه‌زنی و رقابت را در حوزه صادرات از بین می‌برد، به‌همین دلیل علیرغم توافق با مشتری در یک قیمت مشخص، شاهد نوسانس قیمت‌ها هستیم و این امر علت اصلی به سر انجام نرسیدن بسیاری از معامله‌ها بوده و ثبات معامله را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: همچنین تغییرات هر روزه بخشنامه‌های وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت ایران باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در قراردادها می‌شود.

قاری زاده ابراز داشت: از سوی دیگر پیمان‌سپاری ارزی برای صادرکنندگان دردسرآفرین شده است، دولت نیز برای حل مشکلات ناشی از تعهدات ارزی، روش‌هایی مشخص کرده است، اما هر از گاهی همان روش‌های خود را نقض می‌کند. درحالی که یک صادر کننده با توجه به بخشنامه و روش‌های دولتی، برنامه‌ریزی و حرکت می‌کند. باید اذعان کرد، تغییراتی از این قبیل (که مدیریت همه اینها از توان بخش خصوصی خارج است) تاثیر منفی بر تجارت می‌گذارند.

وی گفت: از طرف دیگر بنظر می‌رسد زیرساخت‌های تک نرخی کردن ارز در کشور مهیا نیست، اما اگر این مهم عملی شود، به بهبود وضعیت کمک قابل توجهی خواهد کرد.

فعال اقتصادی ابراز داشت: در حال حاضر کشورهای همسایه از جمله ترکیه که ۱۸% به صادرکنندگان خود تخفیف صادراتی اختصاص می‌دهد، ما نیزخواهان اِعمال اینگونه مشوق‌های صادراتی هستیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha