۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
راه اندازی مرکز مبادله گام مهمی در مسیر شفافیت در بازار ارز بود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

راه اندازی مرکز مبادله گام مهمی در مسیر شفافیت در بازار ارز بود

میر تاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا توسط بانک مرکزی گام مهمی در مسیر ایجاد شفافیت در بازار ارز کشور بود

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: راه‌اندازی مرکز مبادله طلا و ارز گام مهمی برای ایجاد ثبات و ساماندهی بازار ارز بود.

وی افزود این ایده و ابداع بانک مرکزی در راه‌اندازی مرکز مبادله در کنار حذف بازارهای فرعی و غیر رسمی فروش ارز باعث ساماندهی بازار ارز و ایجاد شفافیت در خرید و فروش ارز در کشور شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت در سایه این اقدام بانک مرکزی جلوی تلاطم و جهش شدید قیمت ارز در بازار گرفته شد و ما امروز شاهد یک ثبات نسبی در بازار ارز کشور هستیم.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز مبادله در کنار ایجاد حساب ارزی برای خرید ارز و اقداماتی از این دست به شفافیت در بازار ارز کمک کرد و باعث حذف بسیاری از دلال بازی‌ها و سودجویی‌ها در بازار ارز شد.

وی افزود: در سایه این اقدامات امروز بازار به آن درجه از ثبات رسیده که در برابر حوادث امنیتی منطقه و بار روانی ناشی از آن مقاومت می‌کند و جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها به بهانه مسائل امنیتی منطقه نمی‌تواند در آن تلاطم ایجاد کند و اگر تغییر قیمتی هم ایجاد می‌شود موقتی و کوتاه مدت است.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha