۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
رفع نشدن مشکلات لنج‌های تجاری آبادان مانع توسعه اقتصادی است| کالای ملوانی در پیچ و خم اداری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رفع نشدن مشکلات لنج‌های تجاری آبادان مانع توسعه اقتصادی است| کالای ملوانی در پیچ و خم اداری

آبادان- جنامی، یک دکترای کارآفرینی گفت: رفع نشدن مشکلات لنج های تجاری آبادان مانع توسعه اقتصادی در این شهرستان است.

خلیل جنامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی تاثیر ویژه دارد بنادر و گمرکات شهرستان آبادان به ویژه در خصوص کالای ملوانی یا همان ته لنجی است و این امر متاسفانه با چالش هایی مواجه است.

وی افزود: روز گذشته حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهر آبادان صراحتاً بر سختگیری های غیر ضروری لنج های تجاری و بروکراسی های پیچیده در این شهر نسبت به دیگر شهرهای استان خوزستان تاکید کردند؛ به گفته وی اجناس ملوانی با دشواری های اداری مواجه شده است.

این دکترای کارآفرینی عنوان کرد: موضوع کالای ملوانی و مشکلات شناورهای تجاری شهرستان آبادان در شرایط فعلی قابل پذیرش نبوده و باید سریعاً رفع شود و بیانات امام جمعه فهیم شهر آبادان نشان دهنده اهمیت و لزوم توجه به این بخش اقتصادی است که از نگاه ویژه و درک بالای وی نسبت به اقتصاد و در واقع معیشت مردم سپاسگزار هستیم.

جنامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریامحور تاکید فراوانی داشته اند، گفت: توسعه اقتصادی بدون مشارکت مردم رقم نمی خورد و بر همین پایه و اساس است که مقام معظم رهبری در شعار سال ۱۴۰۳ بر مشارکت مردم تاکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم حمایت از تسهیل امر ورود کالای ملوانی، حذف بروکراسی های اداری و توجه به مطالبات ملوانان جان دوباره به اقتصاد شهرستان آبادان می دهد.

این دکترای روابط بین الملل با اشاره به لزوم حمایت مجلس از اقتصاد دریایی در آبادان، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح کلان با استفاده از ظرفیت های قانونی که در اختیار دارند می توانند نسبت به تسهیل تجارت کمک کنند ضمن اینکه با توجه به اینکه شهر آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد باید تجارت نسبت به سرزمین اصلی تسهیل شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha