۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
سلامت دیجیتال، یک ایده بین رشته ای| کار آفرینی نیاز به ریسک پذیری دارد 
در رویداد چالش ها و راهکارهای کارآفرینی سلامت مطرح شد؛ 

سلامت دیجیتال، یک ایده بین رشته ای| کار آفرینی نیاز به ریسک پذیری دارد 

گرگان- فعالان کسب و کارهای حوزه سلامت دیجیتال بر این باورند که فرایند تجاری سازی و فروش در این بخش یک ایده بین رشته ای است.

به گزارش خبرنگار بازار، رویداد چالش‌ها و راهکارهای کارآفرینی در حوزه سلامت عصر چهارشنبه در پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد. در این رویداد کارآفرینان و کارشناسان فعال در کسب و کارهای سلامت محور پارک علم و فناوری گلستان حضور داشتند.

کارآفرینی در حوزه تجهیزات پزشکی و فرایند های چرخه فروش موفق در این رویداد بررسی شد. همچنین فرصت های مبتنی بر تکنولوژی حوزه سلامت تشریح و داستان راه اندازی کسب و کار سلامت دیجیتال بیان شد.

نیما پاک منش، مدیر عامل خدمات پزشکی کاسپین و کارآفرین حوزه سلامت دیجیتال اظهار کرد: برای تولید یک محصول حتما لازم نیست سرمایه زیاد و مکان بزرگی داشت بلکه می توان با امکانات کم هم شروع کرد.

وی گفت: کار آفرینی نیاز به ریسک پذیری دارد و تیم ما در آغاز کار این ریسک را تجربه کرد.

وی معتقد بود برخی مواقع با توجه به تغییر شرایط نیازمند تغییر مسیر هستیم.

حضور افراد با تخصص های مختلف در سلامت دیجیتال

پاک منش گفت: سلامت دیجیتال حوزه های مختلفی را شامل می شود و برنامه بین رشته ای است و افراد با تخصص های مختلف در آن حضور دارند، توصیه می شود از افراد با دانش کسب و کار در تیم کسب و کار در حوزه سلامت دیجیتال استفاده شود.

سلامت دیجیتال، یک ایده بین رشته ای| کار آفرینی نیاز به ریسک پذیری دارد 

در ادامه محمد طاشی دنبال کننده نو آوری در سلامت دیجیتال اظهار کرد: در حوزه سلامت سعی داریم نشان دهیم که در چه زمینه هایی می توان فعالیت کرد و از فرصت‌ها در حوزه ی کسب و کار استفاده کرد.

 نرم افزارهای شبکه بهداشت ساز و کار بهداشتی را به سختی پوشش می دهند

وی با بیان اینکه در بحث بهداشت کسب و کارهای مناسبی را می توان ایجاد کرد، افزود: در توسعه زیرساخت شبکه بهداشت و درمان نرم افزارهایی تولید شده است اما ساز و کار بهداشتی را به سختی پوشش می دهند و رضایتمندی کافی ایجاد نکرده اند.

به اعتقاد وی ساخت نرم افزار موازی با این نرم افزارها یک فرصت شغلی مناسب است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت مدام سوالات پزشکی برای بیماران بوجود می آید مانند سوالات مادر درباره نوزاد شیرخوار، تولید چت بات های هوشمند به صورت آنلاین و شبانه روزی به این سوالات پاسخگو خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بحث آموزشی و مراقبتی است، گفت: از دیگر نرم افزارها می توان به دارویاب ها اشاره کرد که در جستجوی داروهای کم یاب و نایاب به بیمار کمک می کند.

وی ادامه داد: در بحث سازمانی و مدیریتی نوبت دهی با روند نامنظمی روبرو است که باعث هدر رفتن وقت مراجعه کنندگان می شود.

طاشی اضافه کرد: می توان در این رابطه هم با طراحی نرم افزارهای مناسب مشکلات را حل کرد.

علیرضا اسلانی کتولی، مدرس و مشاور کسب و کارهای اینترنتی هم اظهار کرد: در کسب و کارها پول به عنوان اکسیژن به حساب می آید.

وی افزود: برخی افراد وقتی ارتقا می یابند احساس کار کردن برای یک رئیس احمق به آنها دست می دهد.

وی ادامه داد: اگر روی دانش و علم خود تمرکز نکنید باعث می شود از احساس کارکردن برای یک رئیس احمق به سمت رئیس احمق شدن پیش بروید.

وی معتقد است فروش صرفا فروش نیست و باید بستری ساخته شود تا افرادی که وارد می شوند بسیار راحت خرید کنند.

اشتباه کنید برند خود را از دست می دهید

اسلانی می گوید: کسب و کارهایی موفق می شوند که حرفه ای هستند و اگر اشتباه کنید برند خود را از دست می دهید، مشتری ناراضی باعث می شود سایر مشتریان هم از دست رود پس باید تلاش کنیم تا مشتری سفیر برند ما باشد.

مدرس و مشاور کسب و کارهای اینترنتی می گوید: در خط مقدم کسب و کار خود حضور داشته باشید و به بازخوردها توجه کنید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم با اشاره به اینکه گلستان در حوزه پارک علم و فناوری جز استان‌های پیشتاز است، تاکید کرد: حوزه غذا و دارو مرتبط با مواد غذایی، دارویی، لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته و مجوزهای لازم را دریافت می کنند.

کاوه دماوندی کمالی با تاکید بر مشکلاتی که نرم افزار های حوزه سلامت دارند، اظهار کرد: متاسفانه این نرم افزارها در ابتدا خیلی مورد استفاده قرار نگرفت و از طرفی تعداد زیاد سامانه ها و نرم افزارها باعث سردرگمی شده بود.

سامانه های حوزه سلامت نباید آموزش های پیچیده داشته باشند

وی گفت: سامانه های حوزه سلامت برای تسهیلگری و رفاه ایجاد می شوند نباید دارای آموزش های پیچیده باشند.

سلامت دیجیتال، یک ایده بین رشته ای| کار آفرینی نیاز به ریسک پذیری دارد 

وی افزود: کار آفرینی باوجود سختی، لذت بخش است؛ کارآفرینی مانند پرورش فرزند بوده و قدم گذاشتن در این مسیر نیازمند کفش های آهنین، صبر و عزم زیاد است.

وی ادامه داد: برای ایجاد نوآوری نیاز به کشف مسیرهای سخت و پیچیده نیست بلکه می توان با کارهای کوچک و کم هزینه شروع کرد.

کد خبر: ۲۸۵٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha