۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران| توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم
‌وزیر صمت اعلام کرد

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران| توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم، گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزرا و مقامات ارشد آفریقایی برگزار کردیم احساس خوبی داشتم آفریقایی‌ها علاقه‌مند به ارتباطات تجاری

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار داشت: آفریقایی‌ها مایل‌اند شرکای تازه‌ای برای خود انتخاب کنند و ایران می‌تواند با توجه به توانمندی‌های صادراتی، جایگزین برخی از شرکای تجاری آفریقایی‌ها باشد.

وی افزود: آفریقایی‌ها در یک شرایط تحولی قرار دارند، ایران می‌تواند با توجه به توانمندی‌های صادراتی، جایگزین برخی از شرکای تجاری آفریقایی‌ها شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستاوردهای ششمین دوره از نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی گفت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت می‌کنند یک شرایط خاص است.

وی بیان کرد: این خیلی خوب بود باید به فال نیک گرفت. امسال سال توسعه تعاملات ایران با کشورهای دیگر است امیدوارم بتوانیم رکوردهای تازه‌ای را ثبت کنیم.

علی‌آبادی به نقش ششمین نمایشگاه توانمندی‌هایی صادراتی در تحقق شعار «جهش تولید با مشترک مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است، اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم باید در سمت بازار، توسعه‌ای ایجاد کنیم این امر ظرفیت‌های صادراتی ما را فعال‌تر می‌کند و ظرفیت توان تولیدی را افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha