۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
اکتشاف منابع نفتی جدید به پایینترین میزان در طول تاریخ رسید| هزینه اکتشاف دو برابر شده است!
مجمع کشورهای صادر کننده گاز:

اکتشاف منابع نفتی جدید به پایینترین میزان در طول تاریخ رسید| هزینه اکتشاف دو برابر شده است!

مجمع کشورهای صادر کننده گاز از کاهش میزان اکتشافات میادین جدید نفتی و گازی جهان به پایینترین میزان تاریخی خود در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ میزان اکتشافات نفت و گاز در سطح جهان طی سال ۲۰۲۳ به پایینترین رکورد تاریخی خود رسید. بنا بر اعلام مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF)، در حالیکه طی سال گذشته میلادی، تنها ۵ میلیارد بشکه منابع جدید نفتی در اقصی نقاط جهان اکتشاف شد که در همین بازه زمانی، هزینه عملیات اکتشاف به بالای دو برابر صعود کرده است.

این در حالیست که تنها ۶۰ درصد از رقم اعلامی شامل منابع جدید نفتی بوده و مابقی آن را اکتشافات گازی تشکیل می دهد.

این در حالیست که در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰.۵ میلیارد بشکه منابع جدید نفتی و گازی مورد اکتشاف قرار گرفته که بیش از دو برابر میزان کشف شده در سال گذشته است. سازمان اوپک نیز به تازگی هشدار داده است که میزان سرمایه گذاری برای حوزه اکتشاف نفت و گاز به اندازه ای نیست که پاسخگوی نیاز بازارهای جهانی باشد و همین موضوع، منجر به افت درآمدهای حاصل از بخش نفت و گاز در جهان خواهد شد.

به گفته کارشناسان اوپک، افزایش بسیار زیاد هزینه اکتشاف فیلدهای جدید نفتی، عامل اصلی کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز بوده است. به گفته GECF، در حالیکه هزینه اکتشاف هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۶۰ دلار ارزیابی شده بود، این رقم برای سال ۲۰۲۳ به بالای ۵.۳۰ در هر بشکه افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha