۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
احتمال مداخله ارزی ۳۶ میلیارد دلاری ژاپن برای حفظ ارزش ین

احتمال مداخله ارزی ۳۶ میلیارد دلاری ژاپن برای حفظ ارزش ین

داده‌های بانک مرکزی ژاپن نشان می‌دهد که مقام‌های این کشور برای حفظ ارزش «ین» پول ملی این کشور برابر دلار آمریکا که روز گذشته به کمترین میزان در ۳۴ سال گذشته رسیده بود، ۵.۵ تریلیون ین هزینه کرده‌ است.

به گزارش بازار، پیش‌بینی بانک مرکزی ژاپن برای شرایط بازار فردایی ارز (چهارشنبه) حاکی از مداخله خالص ۷.۵۶ تریلیون ینی بود، در حالی که تخمین کارگزاران بازار پول این است که بدون مداخله ارزی، این میزان ۲.۰۵ تا ۲.۳۰ میلیارد ین به ثبت می‌رسید.

تسویه حساب‌های معاملات بازار ارز ۲ روز زمان می‌برد، بنابراین اگر مداخله در مقیاس بزرگ صورت گرفته باشد، انتظار می‌رود نشانه‌های آن در روز چهارشنبه در بازارهای پولی ظاهر شود.

داده‌ها نشان می‌دهد مداخله روز دوشنبه به لحاظ ارزش نزدیک به رکورد ۵.۶۲ تریلیون ین است که در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۹ مهر ۱۴۰۱) هزینه شد.

ارزش ین صبح روز دوشنبه به ۱۶۰ ین برای در مقابل هر دلار آمریکا رسید که این میزان از سال ۱۹۹۰ میلادی پایین‌ترین ارزش برای واحد پولی ژاپن محسوب می‌شود.

تنها یک ساعت بعد از آنکه در روز دوشنبه ارزش ین برابر دلار سقوط کرد، هر دلار با ۱۵۵ ین معاوضه شد که نشانگرد مداخله ارزی بانک مرکزی ژاپن بود.

پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن روز جمعه سیاست پولی و نرخ بهره را تغییر نداد، فروش ین به علت کاهش ارزش در میان معامله‌گران به شدت افزایش یافت.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha