۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
الجزایر از توانمندی های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند
در دیدار رئیس اتاق الجزایر با صمد حسن‌زاده مطرح شد

الجزایر از توانمندی های دارویی و پزشکی ایران استفاده می‌کند

رئیس اتاق ایران در نشست با رئیس اتاق الجزایر ضمن اشاره به فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور از امکان بهره‌مندی مردم الجزایر از خدمات درمانی و پزشکی ایران صحبت کرد.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، فرصت خوبی برای آشنایی تجار کشورهاست و زمینه افزایش سطح تعاملات را بین ایران و سایر طرف‌های تجاری فراهم می‌کند.

حسن‌زاده در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی الجزایر، افزود: اتاق ایران باهدف تقویت روابط با تمام کشورها در برگزاری این نمایشگاه مشارکت کرد و از روسای اتاق‌های کشورهای مختلف دعوت کرد تا با هیات‌های تجاری خود از توانمندی‌های صادراتی ایران بازدید کنند.

بر اساس اظهارات او، حجم تجارت ایران و الجزایر بسیار پایین بوده و قابل دفاع نیست. ظرفیت‌های دو کشور بیش از این است و می‌توان سطح مناسبات را از این ارقام، بالاتر برد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که کسب کردم در الجزایر برای معالجه بیماری سرطان، کمبودهایی وجود دارد، به‌حکم انسانیت وظیفه داریم در کنار هم باشیم و برای ارتقای سطح سلامتی دنیا به یکدیگر کمک کنیم. در ایران در زمینه خدمات پزشکی و معالجه سرطان، مراکز بزرگ و حرفه‌ای داریم که موجب افزایش سطح گردشگری سلامت در ایران شده است.

او افزود: در ایران مراکزی وجود دارند که خدمات پزشکی و اقامت رایگان ارائه می‌دهند. در کنار این مسائل، ایران توانمندی‌های اقتصادی در حوزه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان دارد که قابل‌انتقال است.

رئیس اتاق ایران با نگاه به ذخایر گازی الجزایر، گفت: همکاری‌های مشترک بین دو کشور در زمینه تولید فرآورده‌های گازی قابل‌پیگیری است و امکان انتقال تجربه و خدمات مهندسی در این حوزه از ایران به الجزایر وجود دارد.

حسن‌زاده همکاری در حوزه صنایع غذایی با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی ایران را نیز پیشنهاد داد.

بر اساس اظهارات رئیس اتاق ایران همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تولید و انتقال قطعات صنعتی به‌ویژه در بخش خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی و نساجی، طراحی خدمات فنی-مهندسی، صنایع‌دستی و تولیدات فرش دستباف، جاده‌سازی، پل‌سازی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی، وجود دارد.

حسن‌زاده گفت: برای حرکت در مسیر تعاملات، بسته‌ای از زمینه‌های قابل همکاری بین دو کشور تهیه می‌کنیم و در اختیار اتاق الجزایر قرار می‌دهیم.

او ارائه تسهیلات از طرف دولت الجزایر برای صدور روادید به‌ویژه برای فعالان اقتصادی را خواستار شد و از آمادگی ایران به‌منظور لغو روادید برای تجار الجزایری خبر داد.

حسن‌زاده همچنین از تشکیل اتاق مشترک ایران و الجزایر به همت اتاق ایران در دو سه ماه آینده خبر داد.

تجار ایرانی از ظرفیت موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی الجزایر با دیگر کشورها بهره ببرند

کمال حمنی، رئیس اتاق الجزایر از علاقه‌مندی فعالان اقتصادی الجزایر برای همکاری تجاری با همتایان خود در ایران صحبت کرد و از تلاش برای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی هم‌راستا با تعاملات سیاسی حاکم بین دو کشور خبر داد.

او خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ایران‌اکسپو با تجار الجزایری همراه شدیم و دیدیم که تراز تجاری بین دو کشور بسیار پایین است. هرچند در ۲۰۲۲ تا حدی شاهد افزایش آن بودیم؛ اما این سطح از مراودات کافی نیست.

رئیس اتاق الجزایر ادامه داد: همین امروز قراردادی با برخی کارخانه‌های داروسازی ایران امضا می‌کنیم. درباره گردشگری سلامت نیز مردم الجزایر به کشورهای اطراف می‌روند. می‌توانیم مردم را تشویق کنیم که از خدمات درمانی ایران بهره ببرند.

حمنی تصریح کرد: با ۵۷ کشور آفریقایی موافقت‌نامه تجارت آزاد امضا کردیم و این امکان وجود دارد که شرکت‌های ایرانی از این ظرفیت برای حضور در بازار آفریقا استفاده کنند. در ۲۰۲۴ موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با ۹ کشور دیگر امضا کردیم و ۳۵ کشور دیگر را در برنامه داریم.

رئیس اتاق الجزایر یادآور شد: درباره ارائه روادید نیز ارائه تسهیلات بیشتر را در برنامه داریم و امیدواریم این سفر آغازی برای همکاری‌های بیشتر باشد.

کد خبر: ۲۸۴٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha