۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
نارضایتی مسافران تور استانبول از حمل و نقل شهری؛ کندی مترو صدای همه را در آورد!

نارضایتی مسافران تور استانبول از حمل و نقل شهری؛ کندی مترو صدای همه را در آورد!

مشکلی که در خط مترو M۵ Üsküdar-Samandıra پیش آمد باعث شلوغی و ازدحام و تاخیر در رسیدن قطار شد!

به گزارش بازار، مشکلی که در خط مترو M۵ Üsküdar-Samandıra پیش آمد باعث شلوغی و ازدحام و تاخیر در رسیدن قطار شد! جالب است بدانید در پی این اتفاق مسافران زیادی در ایستگاه آلتونی زاده معطل شدند و این مسئله باعث شلوغی خط شد و در نتیجه برخی از مسافران تور استانبول از تاخیر ۱۵ دقیقه‌ای قطارها خبر دادند. این مشکل از خط Üsküdar-Samandıra آغاز شد و پس از گذشت ۵۰ ساعت نیز رفع نشد. مسئول مترو استانبول این مسئله را در ابتدا نقص فنی توصیف کرد و پس از آن به مشکلاتی مربوط به تعمیر و نگهداری اجباری ربط داد. در نهایت همه این‌ها اعلام کرد که مسئله پیش آمده مربوط به تماس بین دو قطار بدون مسافر برای اهداف آموزشی در خارج از ساعات کار بوده است.

مسائل پیش آمده در حمل و نقل استانبول نگرانی مردم را برانگیخته است!

شاید عمده مشکل حمل و نقل در بخش مترو باشد؛ اما به گفته مسافران تور استانبول و شهروندان این شهر مشکلات حمل و نقل پیچیده‌تر از این‌هاست و پای اتوبوس و تراموا نیز در میان است. در حقیقت مشکلات اتوبوس‌های عمومی هم زمینه‌ساز شده است تا صدای مردم در بیاید! حوادثی مانند برخورد اتوبوس با پل روگذر عابر پیاده، آتش گرفتن و... در اواخر در شهر استانبول رخ داده است.

عثمان نوری کاباکتپه، رئیس استانبول آک‌پارتی از شهرداری کلان‌شهر استانبول (IBB) به دلیل اختلال مداوم در خط متروی M۵ Uskudar-Samandira انتقاد کرد. کبک تپه با اشاره به ناهماهنگی اظهارات IBB در این خصوص، تاکید کرد: مشکل یک تصادف فیزیکی است نه نقص فنی. وی همچنین تاکید کرد: وضعیت کنونی خط مترو که با تاخیر و اختلال همراه است، نیازمند ارتباط صادقانه و شفاف مسئولان IBB است تا اظهارات گمراه‌کننده.

این اعداد مسائل ساختاری گسترده‌تری را در زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی استانبول نشان می‌دهند که نیازمند توجه فوری و برنامه‌ریزی استراتژیک برای راه‌حل‌های پایدار است.

راهکارهایی موثر برای تردد مسافران تور استانبول

استانبول شهری شلوغ است که نمی‌توانید به راحتی با خودرو شخصی تردد کنید؛ چرا که ترافیکی عظیم در این شهر حاکم است و قطعا بیشتر وقت شما را می‌گیرد. در این بخش قصد داریم به طور خلاصه راهکارهایی به شما ارائه دهیم تا تردد راحت‌تری در شهر استانبول داشته باشید. در کل شما دو راه بیشتر پیش رو ندارید؛ یا اتومبیل کرایه کنید و یا از ابزارهای حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگرچه این دستگاه‌ها به تازگی دچار مشکل شدند؛ اما شهرداری استانبول در سدد رفع آن‌هاست و به زودی مشکل رفع می‌شود.

تاکسی‌های استانبول؛ منتظر قیمت بالا باشید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید در شهر استانبول تردد کنید تاکسی است. باید قبول کنید که هزینه تاکسی در این شهر بالاست و گاهی در ساعات شلوغی دیر به مقصد می‌رسید. در هر صورت اگر نمی‌خواهید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید تاکسی جایگزین خوبیست. هزینه تاکسی در استانبول بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود.

اتوبوس عمومی و متروبوس؛ راهی ارزان و مناسب

اتوبوس یک روش آسان و ارزان برای تردد در استانبول است. جالب است بدانید بسیاری از شهروندان استانبول به جای استفاده از مترو از اتوبوس استفاده می‌کنند. در این شهر ۵۰۰ خط اتوبوس و ۸ هزار ایستگاه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم نقشه اتوبوس و متروبوس را در استانبول حتما پیش از سوار شدن بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید.

تراموا نوستالژی استانبول؛ انتخاب محبوب گردشگران

تراموا نوستالژی استانبول؛ انتخاب محبوب گردشگران

سومین وسیله حمل و نقل پیشنهادی برای تردد در این شهر در تور استانبول، تراموا است. تراموا مانند متروهای استانبول دارای شبکه و خطوط گسترده۸ و مشخصی هستند. تراموا دارای ۴ خط است و خطوط حرکتی آن‌ها از بین شهر می‌گذرد. تراموا نزد گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است و هزینه پایینی هم دارد.

کشتی استانبول؛ یک راه ارزان و مقرون به صرفه

دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول به وسیله تنگه بسفر به هم متصل می‌شوند. به همین جهت یکی از راه‌های مقرون به صرفه و سریع برای سفر بین دو بخش استفاده از کشتی است. کشتی‌های استانبول در بین ۱۰ اسکله متفاوت قرار گرفته‌اند و معمولا حرکت آن‌ها از ۷ صبح آغاز شده و تا ۱۱ شب نیز ادامه دارد. هزینه آن‌ها مقرون به صرفه است و می‌توانید به راحتی ترددی لذت‌بخش را تجربه کنید.

قطارهای کابلی؛ معروف به فونیکولار

قطارهای کابلی نوعی مترو در استانبول هستند که قیمت مناسبی هم دارند. این قطارها دارای مسیرهای خاصی هستند و به همین علت در صورت استفاده از آن‌ها درگیر ترافیک نمی‌شوید. فونیکولار از دو بخش تشکیل شده است که دسترسی عالی به جاذبه‌های استانبول فراهم می‌کنند. این دو بخش شامل تونل به کاراکوی و تکسیم به کاباتاش است.

دلموش؛ ون‌های مخصوص در استانبول

دلموش‌ها هم از دیگر ابزار حمل و نقل در استانبول هستند که می‌توانند همزمان ۸ مسافر را جابه‌جا کنند. هزینه این دلموش‌ها یک هشتم تاکسی است و برای افرادی که به صورت گروهی یا خانوادگی قصد تردد دارند بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه خواهد بود.

ارزان‌ترین تور استانبول را از لحظه آخر رزرو کنید

ارزان‌ترین تور استانبول را از لحظه آخر رزرو کنید

برای سفری ایمن، ارزان و لذت‌بخش به استانبول سری به تورهای آژانس گردشگری لحظه آخر بزنید. لحظه آخر مجموعه‌ای معتبر در زمینه فروش تورهای مختلف به استانبول است و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا قیمت را در چند آژانس دیگر به صورت هم زمان بررسی کرده و در نهایت تور مدنظر خود را با بهترین قیمت به صورت نقد و اقساط رزرو نمایید. برای مشاهده و رزرو پکیج‌های تور استانبول اقساطی و نقد به سایت این آژانس گردشگری مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۸۴٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha