۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
قیمت سهام هر سه بانک ملت، تجارت و صادرات آماده رشد هستند!
تحلیل تکنیکال ۳ بانک برتر

قیمت سهام هر سه بانک ملت، تجارت و صادرات آماده رشد هستند!

قیمت سهام بانک تجارت و صادرات در محدوده کم ریسک قرار دارند و بانک ملت نیز در آستانه شکست مقاومت برای صعود تا اهداف بالاتر است.

هادی بهرامی؛ بازار: بانک نهادی است که کسی را که میخواهد پس انداز کند به کسی را که میخواهد قرض کند وصل میکند و وظایفی چون تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری، عملیات مالی، خرید و فروش ارزها، نقل و انتقال وجوه، وصول مطالبات اسنادی و سود سهام مشتریان، پرداخت بدهی مشتریان، نگهداری سهام و اوراق بهادار و اشیای قیمتی مشتریان، قبول امانات و انجام وکالت خرید و فروش ها را بر عهده دارد. صنعت بانکداری بزرگ ترین مرکز نقل و انتقال پول و یکی از پایه های اساسی اقتصاد کشور میباشد. به همین دلیل باید وضعیت آنرا در دوره های حداقل سالانه به صورت کامل بررسی کرد و در اختیار عموم مردم و سرمایه گذاران قرار داد تا به وضعیت واقعی شرکت ها پی ببرند. در ادامه به تحلیل تکنیکال ۳ بانک برتر دولتی خواهیم پرداخت تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید، فروش و تعویض آنها در پرتفوی کنند.


تحلیل تکنیکال وبملت
قیمت سهم در آبان ماه ۱۴۰۱ همزمان با رشد بازار ۲۱۵ درصد افزایش یافت و از محدوده ۸۶ تومان به ۲۷۰ تومان رسید و پس از ایجاد یک سقف شروع به ریزش ۲۴ درصدی کرد و پس از کمی افزایش در حال حاضر در محدوده ۲۴۶ تومان معامله میشود. قیمت به مقاومت مهم ۲۷۰ تومان نزدیک است که در صورت عبور از آن میتواند تا اهداف ۳۴۰ و ۴۶۰ تومان رشد کند؛ در غیر اینصورت، اگر به مقاومت ۲۷۰ تومان واکنش منفی نشان بدهد و جو بازار هم منفی باشد با ریزش مواجه خواهد شد که حمایت معتبر ۲۱۰ تومان در دسترس خواهد بود. دستگاه معاملاتی ولیوم پروفایل (VRFR) به پر حجم بودن کانال تریدینگی رنج متشکل از کف ۲۱۰ و سقف ۲۷۰ تومان اشاره میکند و میتوانیم چنین برداشت کنیم که در صورت عبور از مقاومت رشد خوبی را خواهیم داشت؛ اما در صورت آغاز ریزش مجدد، به دلیل عدم کشش بازار و شرایط اقتصادی احتمال از دست رفتن حمایت ۲۱۰ تومان بسیار کم است.

قیمت سهام هر سه بانک ملت، تجارت و صادرات آماده رشد هستند!


تحلیل تکنیکال وتجارت
قیمت سهم در آبان ماه ۱۴۰۱ همزمان با رشد بازار ۱۶۵ درصد افزایش یافت و از محدوده ۸۰ تومان به ۲۱۰ تومان رسید و پس از ایجاد یک سقف شروع به ریزش ۳۸ درصدی کرد و پس از کمی افزایش در حال حاضر در محدوده ۱۴۰ تومان معامله میشود. قیمت بر روی حمایت قوی ۱۳۰ تومان قرار دارد و بعید است این محدوده از دست برود؛ زیرا محل چرخش سیکل های قوی و تشکیل پیوت های ماژور میباشد. در صورت افزایش تقاضا و شکل گیری موج صعودی بورس، اهداف ۲۱۰، ۳۰۰ و ۴۵۰ تومان را برای قیمت متصور هستیم که شکست هر مقاومت به نشانه صعود تا مقاومت بعدی خواهد بود. محدوده ۳۰۰ تومان سقف تاریخی قیمت سهم است که در روند صعودی رسیدن به این هدف چندان کار دشواری نخواهد بود و حمایت ۱۳۰ تومان هم یک حمایت معتبر و ثابت شده است که انتظار میرود با حفظ آن، قیمت بتواند به اهداف بالاتری برسد.

قیمت سهام هر سه بانک ملت، تجارت و صادرات آماده رشد هستند!


تحلیل تکنیکال وبصادر
قیمت سهم در آبان ماه ۱۴۰۱ همزمان با رشد بازار ۱۶۵ درصد افزایش یافت و از محدوده ۱۰۰ تومان به ۲۹۰ تومان رسید و پس از ایجاد یک سقف شروع به ریزش ۴۵ درصدی کرد و پس از کمی افزایش در حال حاضر در محدوده ۱۹۰ تومان معامله میشود. قیمت در بازه میان مدت درون یک کانال تریدینگ رنج قرار دارد که در صورت عبور از سقف آن میتوان به رشد تا اولین هدف ۲۹۰ تومان امیدوار بود؛ البته باید در نظر داشت که محدوده ۲۹۰ تومان یک مقاومت سنگین است که شکست آن برای صعود تا اهداف بالاتر حیاتی است. اگر مقاومت ۲۹۰ تومان با قدرت شکسته شود، اهداف ۴۶۰ و نهایتا ۸۰۰ تومان در دسترس خواهند بود که در روند صعودی میتوانند لمس شوند. حمایت ۱۶۰ تومان نیز یک محدوده قوی در بلند مدت است که احتمال از دست رفتن آن بسیار کم است و ما این کف تثبیت شده را سکوی پرتاب قیمت در نظر میگیریم.

قیمت سهام هر سه بانک ملت، تجارت و صادرات آماده رشد هستند!

کد خبر: ۲۸۴٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha