۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
اجرای ٧٠ درصد مصوبات شورای برنامه ‌ریزی و توسعه کردستان در سال گذشته
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان خبر داد:

اجرای ٧٠ درصد مصوبات شورای برنامه ‌ریزی و توسعه کردستان در سال گذشته

سنندج – محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کردستان گفت: ٧٠ درصد مصوبات شورای برنامه ریزی استان در سال گذشته اجرایی شد و ٣٠ درصد هم در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، اکبر محمدی در جلسه شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته در مجموع ٣٤ دستور کار با ١٠٠ مصوبه داشته است که ٧٠ درصد آن اجرایی شده و ٣٠ درصد هم در حال اجرا می باشد.

وی گفت: پنج درصد از مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان مربوط به کارگروه آموزش، پژوهش و نوآوری، ٣٠ درصد مصوبات مربوط کارگروه امور زیربنایی، ٣٩ درصد از مصوبات مرتبط با کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری، چهار درصد از مصوبات مربوط کارگروه خانواده و ٢٢ درصد آن نیز فرابخشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: سال گذشته اطلاعات هزار و ٥٨٧ پروژه مرتبط با ٧٦ دستگاه اجرایی استان کردستان در سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری زیرساختی ثبت شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان بیان کرد: بیشترین عنوان پروژه ثبت شده در سامانه بازار الکترونیک مربوط به اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت آب و فاضلاب، نوسازی و توسعه و تجهیزمدارس بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه حدود ٥٥ درصد کل طرح‌های ثبت شده برای استان در سامانه بازار الکترونیک طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری زیرساختی است، عنوان کرد: بعد از غربالگری حدود ‌هزار و ٣٠٠ پروژه بررسی شده توسط دستگاه ‌های اجرایی، ١٨ پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی تایید شده است.

محمدی افزود: توجه به فشار اقتصادی بر مردم و دولتی بودن ساختار اقتصادی از ضرورت‌های بنیادین در تحقق شعار سال است و هر الگوی عملیاتی باید منجر به رشد تولید و افزایش ثروت و رفع تبعیض ومحرومیت شود.

وی به ساختارهای مورد نیاز در تحقق شعار سال هم اشاره کرد و گفت: ساختار حقوقی و ساختار حقیقی در تحقق شعار سال باید مورد توجه قرار گیرد چرا که رشد تولید با مشارکت مردم اصلی‌ ترین برنامه عملیاتی استان به منظور تحقق شعار سال است.

وی عنوان کرد: تعیین مسائل مهم و اولویت های استان، تشریح و تبیین مدل مفهومی برنامه تحقق شعار سال، تعیین اهداف کلان برنامه، تدوین برنامه عملیاتی بر اساس محتوی مدل مفهومی، طرح و بررسی و تصویب برنامه عملیاتی دستگاه‌ ها در شورای برنامه ریزی و توسعه و انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه فی مابین استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس دستگاه و دستگاه ناظر از برنامه عملیاتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به منظور تحقق شعار سال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان همچنین به پروژه ‌های نیمه ‌تمام و ابزارهای قانونی مالی و پشتیبانی و تحقق برنامه رشد تولید و مشارکت در این حوزه گریزی زد و گفت: این مهم در سه سرفصل ماده ٢٧ قانون الحاق(٢)، تبصره ٢ قانون بودجه سال ١٤٠٣، خدمات قابل برون سپاری ماده ٢٤ قانون مدیریت خدمات کشوری، مبحث مولدسازی، پروژه‌های قابل اتمام، تسهیلات تکلیفی تبصره های قانونی(تبصره ٢ قانون بودجه سال ١٤٠٣) و غیره... دنبال خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۴٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha