۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
طرح «حا میم» در یزد اجرا شد| ضرورت مسلح شدن به دانش دیجیتال
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

طرح «حا میم» در یزد اجرا شد| ضرورت مسلح شدن به دانش دیجیتال

یزد- کریمی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: طرح «حا میم» بهترین بستر برای مسلح سازی و توانمند نمودن دانشجو و معلمان در یزد اجرا شد.

علی اکبر کریمی زارچی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار طرح «حا میم» یا همان حلقه های میانی را بهترین فرصت و بستر در جهت ارتقای و توانمند سازی دانشجو معلمان در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری‌های حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جمالی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، از این نهاد به عنوان یکی از پشتوانه های عرصه فرهنگی_تربیتی دانشگاه فرهنگیان یاد و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان، در عرض سایر دانشگاه‌ها نیست و رسالت آن با سایرین متفاوت است چرا که دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، آینده کشور را خواهند ساخت.

کریمی زارچی با تاکید بر رسالت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: وظیفه سایر دانشگاه ها به صرف انتقال دانش است و این در حالی است که در دانشگاه فرهنگیان به دانش انتقال دانش نیز توجه ویژه می کند.

وی با توجه به رسالت تربیت نسل جدید و ساخت آینده کشور توسط معلمان آینده که دانشجومعلمان امروز هستند تصریح کرد: ماموریت تربیت نسل جدید مگر به واسطه فعالیت‌های فعالان تربیتی_فرهنگی محقق نمی شود. همه‌ شما دانشجومعلمان حاضر در طرح حامیم به عنوان بازوان توانمند علمی_فرهنگی دانشگاه باید در راستای طرح ریزی‌های درست فرهنگی برای ساخت آینده ای بهتر با ما همراه باشید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این مسئولیت ثقیل دانشگاه فرهنگیان، زمانی عملی می شود که شما بزرگواران رسالت خود را انجام دهید. اگر ما وظایف خود را بشناسیم و تلاش کنیم می توانیم گفتمان تربیتی را در بین سایر دانشجومعلمان نیز جاری کنیم.

ضرورت مسلح شدن به دانش دیجیتال

کریمی زارچی با اشاره به گستردگی فضای مجازی در بین کودکان و نوجوانان به اهمیت سواد رسانه و افزایش دانش در این حیطه نیز تاکید کرد و بیان داشت: در فضای موجود جامعه، مخاطبان ما با نسل دیجیتال هستند و بر ما لازم است خود را پا به پای آن‌ها رشد دهیم و مسلح کنیم چراکه عقب ماندن ما از نسل جدید، زنگ خطری است که اگر به درستی با آن مواجه نداشته باشیم، خسارت های زیان باری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: انتقال مفاهیم درست به نسل جدید نیازمند مسلح شدن دانشجومعلمان و معلمان ما به سلاح دانش، اعتقاد، اندیشه، اخلاق، فرهنگ و معنویت است که طرح حامیم بهترین بستر برای مسلح سازی و برجسته ترین فرصت برای توانمندسازی دانشجو معلمان در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

وی با توجه به اهمیت طرح حامیم ادامه داد: حضور در طرح حامیم، باعث ارتقا دانشجومعلمان در حیطه های مختلف برای رویارویی درست، اصولی و تاثیرگذار با نسل آینده ساز خواهد شد. در پایان کریمی زارچی از دانشجومعلمان شرکت کننده در این طرح به عنوان بازوان توانمند فرهنگی_علمی برای حضور پررنگ تر در فضای تربیتی_فرهنگی دانشگاه دعوت کرد و خاطرنشان ساخت هر کار فرهنگی بدون حضور دانشجومعلمان محکوم به شکست است.

کد خبر: ۲۸۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha