۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
سهام شپنا آماده رشد و شبندر در آستانه شکست مقاومت
تحلیل تکنیکال نمادهای شپنا و شبندر

سهام شپنا آماده رشد و شبندر در آستانه شکست مقاومت

با توجه به اینکه سودسازی شرکت های پالایشی در سال 1402 رضایت بخش بوده، قیمت سهام شپنا آماده رشد و سهام شبندر در آستانه شکست مقاومت خود میباشد تا به سمت اهداف پرتاب شوند.

هادی بهرامی؛ بازار: پتروشیمی به صنعتی اطلاق می شود که در آن هیدروکربن های موجود در نفت خام یا گاز طبیعی طی یک سری فرایند های شیمیایی به انواع فراورده های مورد استفاده در سایرصنایع تبدیل میشود. نرخ فروش و سودسازی شرکت های پالایشی در سال ۱۴۰۲ رضایت بخش است و با توجه به ارقام زیاد سود خالص بنظر می آید قیمت سهام برخی شرکت های پالایشی رشد خوبی را تجربه کنند و برخی دیگر حالت رنج و یا حتی گارد نزولی بگیرند. شرکت های پالایش نفت اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز بزرگ ترین های صنعت خود میباشند که در این مقاله به بررسی کامل نمودار های قیمتی (تکنیکال) دو سهام شپنا و شبندر خواهیم پرداخت تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید فروش کنند.


تحلیل تکنیکال شپنا
قیمت سهام پالایش نفت اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۱۶۰ درصدی از محدوده ۲۳۰ تومان به سقف تاریخی قبل یعنی ۵۵۰ تومان رسید و با یک واکنش منفی شروع به ریزش ۳۵ درصدی کرد و مجددا با افزایش تقاضا روبرو شد. در حال حاضر در محدوده ۶۰۰ تومان معامله میشود و بر روی حمایت معتبر ۵۵۰ تومان قرار دارد که با حفظ این حمایت میتواند تا اهداف مشخص شده ۷۵۰، ۹۵۰ و ۱۱۲۰ تومان رشد کند. در غیر اینصورت، اگر حمایت ۵۵۰ تومان با فرض تشدید تنش، سیاست بانک مرکزی و شرایط بد اقتصادی از دست برود، حمایت معتبر بعدی ۳۶۰ تومان در دسترس خواهد بود که بعید است حمایت ۵۵۰ تومان از دست برود؛ زیرا بازار و با توجه به تخلیه حباب سهم، قیمت کشش افت و فرسایش بیشتر از این را ندارد.

سهام شپنا آماده رشد و شبندر در آستانه شکست مقاومت


تحلیل تکنیکال شبندر
قیمت سهام پالایش نفت بندرعباس در آبان ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۱۲۵ درصدی از محدوده ۵۴۵ تومان به سقف تاریخی (ATH) یعنی ۱۲۳۰ تومان رسید و با یک واکنش منفی شروع به ریزش ۳۲ درصدی کرد و مجددا با افزایش تقاضا روبرو شد. در حال حاضر اگر مقاومت ۱۲۵۰ تومان شکسته شود قیمت میتواند به اهداف ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ تومان در اولین حرکت برسد؛ در غیر اینصورت، حمایت معتبر ۹۰۰ تومان در دسترس خواهد بود. بنظر می آید سهم آماده شکست مقاومت است که با خبر مثبت و افزایش تقاضا در بازار میتوانیم شاهد رشد قیمت و رسیدن آن به اهدافش باشیم. نکته قابل توجه اینست که در کنار مسائل بنیادی، قیمت های فعلی بازار دیگر کشش افت بیشتر را ندارند ولی ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی و سیاست های بانک مرکزی و جریانات نقدینگی، روند فرسایشی در پیش بگیرند. پس بهتر است سهم هایی را برای خرید انتخاب کنیم که در نواحی کم ریسک باشند و به لحاظ فراکتالی، بازدهی بیشتری را به ثبت برسانند.

سهام شپنا آماده رشد و شبندر در آستانه شکست مقاومت

کد خبر: ۲۸۴٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      0 0
      آخی بازم میخواهید شیره بمالید