۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
معرفی حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری ایران و اصفهان در دومین اجلاس اتاق های بازرگانی عضو «ACD»
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان طرح کرد؛

معرفی حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری ایران و اصفهان در دومین اجلاس اتاق های بازرگانی عضو «ACD»

اصفهان- کشانی؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دومین اجلاس اتاق‌ های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری ایران و اصفهان به نمایندگان کشورهای مختلف معرفی می شود.

امیر کشانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی اصفهان، ارتباطات تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای جهان را مدنظر قرار داده است، اظهار کرد: در دوره های قبلی روابط بین‌المللی و ارتباط با با شهرهای آسیایی کمتر مورد توجه بود که در این دوره با برگزاری اجلاس نمایندگان تجارت جهانی (ICC) تلاش بر گسترش این روابط داریم.

وی افزود: در این راستا قصد داریم دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا (ACD) را ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار کنیم که یکی از اهداف برگزاری اجلاس اتاق‌ های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD) ارتباط با سایر کشورهای آسیا و ایجاد رشد اتاق بازرگانی اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مدعوین این اجلاس روسای اتاق، نائب رئیس، عضو هیات رئیسه و یا نماینده کشورهای دعوت شده هستند، بیان کرد: شناسایی ﮐﺸﻮرﻫﺎی آﺳﯿﺎﯾﯽ در ﻫﻤﻪ ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و فرصت های ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪه  از اﻫﺪاف اﺻﻠﯽ ﻣﺠﻤﻊ است.

وی اضافه کرد: ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎد و ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ، اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﺪرت ﭼﺎﻧﻪزﻧﯽ و درﻧﺘﯿﺠﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮان رﻗﺎﺑﺖ در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑه جای رﻗﺎﺑﺖ ﻣﯿﺎن ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻋﻀﻮ، ﺗﻼش ﺑﺮ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻧﻘﺎط ﻣﺜﺒﺖ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽﻫﺎی ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻋﻀﻮ در ﯾﮏ رﺷﺘﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ اﻗﺘﺼﺎدی، برای ﺗﺒﺪﯾﻞ اﻋﻀﺎ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺎی ﻗﺎﺑﻞ اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﺮای ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ و تبدیل ﻗﺎره آﺳﯿﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ «ﺟﺎﻣﻌﻪ آﺳﯿﺎﯾﯽ» است ﮐﻪ ﻗﺎدر ﺑﻪ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﻧﻘﺎط دﻧﯿﺎ است از دیگر اهداف این مجمع است.

کشانی گفت: در دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشورهای آسیایی به جز مباحث تعاملات بازرگانی و تجاری بین کشورهای آسیایی، موضوعاتی در پنج بخش اصلی شامل سرمایه گذاری، فناوری و انتقال تکنولوژی، گردشگری، اقتصاد پایدار، کشاورزی و امنیت غذایی جلساتی برگزار خواهد شد.

گسترش فضای تجاری، اقتصادی و بین‌المللی در این اجلاس

وی با اشاره به اینکه گسترش فضای تجاری، اقتصادی و بین‌المللی در این اجلاس مورد تاکید است، بیان کرد: برگزاری این اجلاس فرصت اقتصادی بسیار مهمی برای در کنار هم قرار گرفتن اعضای اتاق های بازرگانی سرتاسر آسیا است تا به تبادل تجربیات خود در زمینه صادرات و توسعه کسب و کار و تجارت در دنیا و مذاکره در این ارتباط بپردازند؛ حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری ایران و اصفهان در این اجلاس به سایر کشورها معرفی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی اصفهان با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا در سال های گذشته این اجلاس برای نخستین بار است که به شکل حضوری برگزار می شود، افزود: از ۳۳ کشور آسیایی برای حضور دراین اجلاس دعوت کرده ایم که تاکنون ۳۰ نماینده اتاق بازرگانی کشورها برای حضور اعلام آمادگی کرده اند.

فرصت جهانی برای ایران و اصفهان در راستای جذب توریست

وی با تاکید به اینکه اتفاقات اخیر، نتوانست بر حضور کشورهای مختلف در این اجلاس تاثیرگذار باشد، گفت: با توجه به جاری بودن زاینده رود این اجلاس یک فرصت جهانی برای ایران و اصفهان در راستای جذب توریست به اصفهان و جهانی شدن است، باید فرصت های گردشگری اصفهان نیز در این اجلاس به درستی به سران کشورها معرفی شود.

کشانی با بیان اینکه همزمان با برگزاری این اجلاس در اصفهان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار می‌شود، گفت: بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی با توجه به برگزاری این دو برنامه به ایران سفر می‌کنند.

پیشنهاد میز مشترک اصفهان و کشورهای روسیه و ازبکستان

وی ابراز کرد: در چند روز گذشته اتاق بازرگانی اصفهان میزبان هیئت‌ هایی از کشور روسیه و ازبکستان بوده و در این راستا پیشنهاد میز مشترک در اصفهان و کشورهای مقابل مطرح شده است.

گفتنی است پیشنهاد اولیه برای برگزاری این اجلاس در اصفهان، شهریور ماه سال گذشته مطرح و به تایید وزارت امور خارجه رسید، نخستین دوره این اجلاس به شکل غیر حضوری به میزبانی ترکیه برگزار شده است.

مجمع ﮔﻔﺘﮕﻮی ﻫﻤﮑﺎری آﺳﯿﺎ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ گفت و گو ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﻌﯽ دارد ﺗﺎ ﻓﺎرغ از ﻣﺒﺎﺣﺜﺎت و ﻣﺸﺎﺟﺮات ﺳﯿﺎﺳﯽ، راه های ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻮﺳﻌﻪ ای و اﻗﺘﺼﺎدی، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﺪ.

کد خبر: ۲۸۴٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha