۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
قزوین چهارمین استان با بیشترین کاهش بارندگی است
امسال؛

قزوین چهارمین استان با بیشترین کاهش بارندگی است

قزوین- شیخ‌االملوکی، مدیرکل هواشناسی قزوین گفت: قزوین با بیش از ۱۰۰ میلی‌متر کاهش بارش نسبت به دوره بلندمدت چهارمین استان با بیشترین کاهش بارندگی در کل کشور است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: قزوین با بیش از ۱۰۰ میلی‌متر (۱۰۰.۳ میلی‌متر) کاهش بارش نسبت به دوره بلندمدت چهارمین استان با بیشترین کاهش بارندگی در کل کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان با ۱۷۳ میلی‌متر کاهش بارش رتبه نخست بیشترین کاهش بارندگی را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با ۱۴۲.۵ میلی‌متر کاهش بارش و لرستان هم با ۱۰۹.۵ میلی‌متر کاهش بارندگی عناوین دوم و سوم استان‌ها در حوزه کاهش بارندگی دارند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه آمار یادشده تا ششم اردیبهشت به‌روزرسانی شده است، گفت: میزان بارش بلندمدت نرمال استان تا این تاریخ ۲۴۸.۷ میلی‌متر است که از ابتدای سال آبی جاری در استان قزوین ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارش داشتیم که ۱۰۰.۳ میلی‌متر کمتر از آمار بلندمدت است.

شیخ‌الملوکی افزود: میزان کاهش بارندگی استان قزوین هم ۴۰.۳ درصد است و به خاطر همین درصد بالای کاهش بارندگی چهارمین استان با بالاترین میزان کاهش بارش محسوب می‌شویم.

کد خبر: ۲۸۴٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha