۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
اقتصاد آلمان باز هم کوچک می‌شود

اقتصاد آلمان باز هم کوچک می‌شود

دولت المان انتظار دارد اقتصاد این کشور تا پایان همین سال میلادی ۰.۴ درصد کوچک شود.

به گزارش بازار، رویترز به نقل از برخی منابع در دولت آلمان اعلام کرد به دلیل تورم بالا و هزینه‌های انرژی و ضعف در تجارت بین الملل، آن‌ها رشد اقتصادی این کشور را منفی ۰.۴ درصد پیش بینی می‌کنند.

این در حالیست که دولت فدرال آلمان در ماه آوریل / اردیبهشت ماه رشد ۰.۴ درصدی را برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده بود، اما ضعف در بخش صنعت و بالاترین نرخ‌های بهره در یک دهه اخیر ترس از رکود دیگری را در سال جاری در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو ایجاد کرده است.

این منابع اضافه کردند که انتظار می‌رود تورم در سال جاری به ۶.۱ درصد و در سال آینده با بهبود به ۲.۶ درصد برسد.

وزیر اقتصاد آلمان قرار است روز چهارشنبه پیش بینی‌های پاییز درباره رشد اقتصادی در این کشور را ارائه کند و انتظار می‌رود این رشد در سال آینده ۱.۳ درصد باشد.

این در حالیست که پنج مؤسسه اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد آلمان در سال جاری ۰.۶ درصد کوچک شود، زیرا بهبود صنعت و مصرف کندتر از حد انتظار بوده است.

اقتصاد آلمان در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ و سه ماهه اول ۲۰۲۳ دچار رکود شد. رکود فنی به معنای کاهش تولید ناخالص داخلی در دو فصل متوالی تعریف می‌شود.

به گفته مؤسسات اقتصادی، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آلمان پس از رکود در سه ماهه دوم سال سال جاری، ۰.۴ درصد در سه ماهه سوم کاهش یابد.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha