۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
طرح «نجما» در فارس اجرا می‌شود
مدیر مخابرات فارس:

طرح «نجما» در فارس اجرا می‌شود

شیراز- مدیر منطقه‌ای مخابرات فارس از اجرای قریب‌الوقوع طرح «نجما» با هدف گسترش فیبرنوری در شیراز و بعضی شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات استان فارس، فرشید ایزدی در رابطه با عملکرد مخابرات طی چند ماه اخیر گفت: از ابتدای سال تا الان در استان فارس ۲۳ هزار فقره تلفن ثابت، ۳۲ هزار و ۴۵۸ فقره ADSL(اینترنت روی خط ثابت)، سه هزار و ۶۴۲ فقره VDSL(اینترنت پرسرعت) و یک هزار ۸۵۸ فقره FTTH دائر و علاوه بر طرح‌های نقطه‌ای، ۱۷۵ کیلومتر فیبرنوری اجرا و ۵۸۳ فقره سرویس اینترنت تجاری ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده از VDSL برای مشترکانی است که در فاصله حداکثر ۳۰۰ متری کافوهای فیبرنوری مخابرات قرار دارند؛ گفت: این سرویس امکان تامین اینترنت با سرعت بیشتری را برای مشترکان فراهم می‌کند.

ایزدی در خصوص سرویس اینترنت تجاری نیز توضیح داد: این سرویس ویژه مشترکانی نظیر بانک‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های تجاری، مراکز خدماتی و ... است که نیازمند فضای اختصاصی برای انجام حجم بالایی از آپلود و دانلود هستند و تعرفه خدمات متناسب با تقاضا و نیاز مشترک، مشخص و دریافت می‌شود.

فروش املاک و مستغلات مخابرات ارتباطی با طرح مولدسازی ندارد

مدیر منطقه‌ای مخابرات فارس با اشاره به انتشار آگهی مزایده املاک شرکت مخابرات فارس، گفت: مخابرات یک شرکت خصوصی است و فروش املاک و مستغلات آن ارتباطی با طرح مولدسازی ندارد.

ایزدی ادامه داد: با توجه به تعهدات معوق مانده این شرکت در پرداخت مطالبات بازنشستگان و نبود تناسب بین درآمد و هزینه‌ها، با هدف تامین منابع مالی، موضوع فروش املاک و مستغلات مازاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام براساس مصوبه هیئت دولت اجرایی شده است، گفت: ۱۰۰ درصد درآمد حاصله از فروش املاک و مستغلات مخابرات در هر استان، صرف پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان همان استان خواهد شد و اگر مبلغی باقی بماند در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان هزینه می‌شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha