۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
افزایش قیمت جهانی نفت منجر به منقبض شدن بازار خواهد شد
بلومبرگ:

افزایش قیمت جهانی نفت منجر به منقبض شدن بازار خواهد شد

نشریه اقتصادی بلومبرگ با انتشار مطلبی در خصوص بازار نفت اعلام کرد که با افزایش قیمت های چشمگیر اخیر در بازار انرژی، احتمال شاهد ایجاد انقباض در بازار طلای سیاه خواهیم بود.

به گزارش بازار، نشریه اقتصادی بلومبرگ با انتشار مطلبی در خصوص بازار نفت اعلام کرد که با افزایش قیمت های چشمگیر اخیر در بازار انرژی، احتمال شاهد ایجاد انقباض در بازار طلای سیاه خواهیم بود.

در مطلب بلومبرگ آمده است: «گوشه‌ای حیاتی از بازار نفت خام در حال مشاهده علائم صعودی فزاینده است، حتی در حالی که معاملات آتی نفت با سرمایه‌گذاران در حال هضم آخرین به‌روزرسانی‌ها از وضعیت در حال توسعه بین روسیه و اوکراین است.»

در همین حال، حق بیمه قرارداد ماهانه نفت برنت نسبت به ماه دوم سال جاری- معروف به زمان انتشار سریع - پس از بیشترین افزایش قیمت نفت از سال ۲۰۱۹ در اوایل هفته جاری، مجددا افزایش یافت.

از سوی دیگر، بازارهای نفت فیزیکی در سراسر جهان با کاهش ذخایر و افزایش مصرف مواجه شده است.

در حالی که تولیدکنندگان آمریکایی نفت در حال افزایش تولید خود با قراردادهای آتی نزدیک به ۱۰۰ دلار در هر بشکه هستند، تامین کنندگان اوپک پلاس به طور مداوم از اهداف تولید خود عقب می مانند.

از سوی دیگر، با کاهش خطر سویه اومیکرون و راحت شدن خیال بازارهای جهانی از ه چندان کشنده بودن این سویه، پیش بینی می شود واحدهای تولیدی بیشتری طی ماه های آینده فعالیت خود را از سر گرفته و در نتیجه میزان تقاضا برای نفت در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت.

اما فاکتور دیگر تاثیرگذار بر قیمت جهانی نفت، تنش میان روسیه و آمریکا بر سر مساله اوکراین است که در صورت جدی شدن، می تواند منجر به ایجاد کمبود در بازار انرژی اروپا شود. با اینحال، عقب نشینی بخشی از نیروهای نظامی روسیه از مرز با اوکراین و کاهش تنش ها در روز گذشته، منجر به کاهش ۴ درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha