۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
مسئولان گلستان برای توسعه دیپلماسی اقتصادی با ترکمنستان تحرکی ندارند
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان:

مسئولان گلستان برای توسعه دیپلماسی اقتصادی با ترکمنستان تحرکی ندارند

گرگان- رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: همه در دیپلماسی خارجی برای ارتباط با ترکمنستان فعال شدند اما هیچ تحرکی در استان وجود ندارد و تنها جایی که در این ارتباط جلسه برگزار شد، دستگاه قضایی بود.

به گزارش خبرنگار بازار، رمضان بهرامی ظهر سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان برای هر استان برنامه داریم و می خواهیم از مزیت همه استان ها استفاده کنیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان افزود: اتاق برای ارتقا سرویس دهی به تجار در استان خراسان رضوی و ورود به حوزه اکوتوریسم در استان خراسان رضوی برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در پی اخذ نمایندگی اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در خراسان شمالی هستیم، گفت: ساختار اداری و همراهی استان های خراسان رضوی و شمالی با بخش خصوصی و تجارت بسیار صمیمانه است.

بهرامی گفت: گشایش مرز خراسان با کشور ترکمنستان از خواسته های ما در اتاق مشترک است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان یادآور شد: همه در دیپلماسی خارجی برای ارتباط با ترکمنستان فعال شدند اما هیچ تحرکی در استان وجود ندارد و تنها جایی که در این ارتباط جلسه برگزار شد، دستگاه قضایی بود.

وی با بیان اینکه از استاندار گلستان می خواهیم وقت بیشتری در این ارتباط بگذارد، گفت: سفر سیاسی به ترکمنستان خوب است اما باید پیوست مالی داشته باشد.

درخواست ما از سفیر ایجاد کنسولگری در بالکان است

وی همچنین بیان کرد: درخواست ما از سفیر ایجاد کنسولگری در بالکان است.

بهرامی با اشاره به اینکه نباید صادرات ما به ترکمنستان به دو کامیون سیب زمینی و مرکبات و سیفی جات ختم شود، تصریح کرد: خط لوله گاز ظرفیت بسیار بزرگی است که می تواند خلا صنایع سلولزی و پتروشیمی را هم پر کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان بیان کرد: بازارچه مرزی یکی از خواسته های مرزنشینان است و اگر امکان تجارت چمدانی فراهم شود برای دو هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوبه ای مبنی بر بلامانع بودن تجارت چمدانی داشته باشیم.

بهرامی گفت: کشور ترکمنستان را نباید صرفا با چشم یک کشور ۶.۵ میلیون نفری نگاه کرد بلکه این کشور به عنوان یک هاب به حساب می آید که یک مخاطب ۲۵۰ میلیونی برای محصولات ایران در آنجا وجود دارد.

کد خبر: ۲۸۷٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha